232162

به مناسبت روز منابع انسانی مطرح شد؛

محصول تولیدی فولاد مبارکه در درجه اول «سرمایه انسانی توانمند» است

دنیای معدن- معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه با صدور پیامی به مناسبت روز منابع انسانی گفت: محصول تولیدی شرکت فولاد مبارکه در درجه اول «سرمایه انسانی توانمند» است

به گزارش دنیای معدن، مهدی کفایت، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه به مناسبت روز منابع انسانی( 25 فروردین‌ماه) پیامی را صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

در دیدگاه‌های جدید به مقوله کسب‌وکار، سازمان‌ها نوعی دانشگاه کاربردی دیده می‌شود که تمرکزش به‌جای پول و محصول بر انسان‌هاست. تجربه نشان داده که وقتی شما روی آدم‌ها و رشدشان تمرکز می‌کنید، آن‌ها از شرکت (کسب‌وکار) مراقبت می‌کنند که محصول خوب و سود عالی به دنبالش حاصل می‌شود. امروزه رهبری یا مدیریت خوب، بر مبنای تأثیر مثبتی که بر جان و زندگی آدم‌ها می‌گذارد ارزیابی می‌شود. مدیریت سازمان براساس این دیدگاه جدید، صادقانه از خودش می‌پرسد: آیا در اثر رهبری من، وضع و حال آدم‌ها بهتر شده؟ آیا کارکنان من نسبت به دیروزشان توانمندتر شده‌اند؟ آیا شادتر و بانشاط‌ترند؟

تفکر حاکم بر کسب‌وکار دیروز، سازمان‌ها را تبدیل به جایی خشک و بی‌روح کرده بود و بدتر اینکه، آدم‌ها پذیرفته بودند که همین است که هست. درحالی‌که محل کار می‌تواند و باید جایی برای زندگی پرهیجان و روابط عالی باشد، جایی که آدم‌ها می‌توانند بهترین خودشان باشند. رهبرانی که این‌گونه می‌اندیشند می‌توانند چنین سازمان‌هایی را خلق کنند. در اغلب سازمان‌ها، منطق مدیریتی این است که ما از «سرمایه انسانی» استفاده می‌کنیم برای تولید محصولی که بتوانیم بفروشیم و سود ایجاد کنیم تا سهام‌داران به بازگشت سرمایه مورد انتظارشان برسند. با یک نگرش متفاوت می‌شود داستان مدیریت را طور دیگری دید با پیامدهای متفاوت. در این نگرش، محصولی که تولید می‌کنیم، «آدم‌های توانمند» هستند و محصولات فیزیکی و خدمات ما ابزارهایی هستند برای رشد و توسعه انسان‌ها.

شرکت فولاد مبارکه از آغاز تأسیس تاکنون، با این نگرش به سرمایه‌های انسانی خود توجه کرده و با همدلی به کار و تلاش و تولید پرداخته است. بر این اساس هم‌زمان با آغاز سال جدید که مزین به نام مبارک«تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» است، به‌نوبه خود روز 25 فروردین‌ماه را گرامی می‌داریم و قدردان سرمایه‌های انسانی ارزشمند خود هستیم. در راستای سیاست‌های ابلاغی و تأکید مدیرعامل محترم شرکت مبنی بر ضرورت ایجاد گفتمان توسعه و تغییر پارادایم از نیروی انسانی به سرمایه انسانی با چشم‌اندازی آینده‌نگر و جهان‌تراز، رویکردهای جدیدی توسط معاونت سرمایه‌های انسانی و سازماندهی در سال جدید برنامه‌ریزی شده و امیدواریم بتوانیم با ایجاد یک فضای حمایتی، همدلانه و مشارکتی برای کار و تولید جهادی، مثل گذشته الگوی ملی بنگاه‌داری و توسعه پایدار در کشور باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید