231543

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:

از ورود فولاد مبارکه به عرصه‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کنیم

دنیای معدن: نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: از ورود فولاد مبارکه به عرصه دانش‌بنیان استقبال می‌کنیم تا با هم‌افزایی میان صنعت فولاد و شرکت‌های دانش‌بنیان مطالبات رهبر انقلاب محقق شده و آیندگان به وجود ما افتخار کنند.

به گزارش دنیای معدن، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در جلسه مشترک شرکت فولاد مبارکه و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: برنامه‌هایی برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیانی و شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ١٤٠١ انجام شده است.

وی افزود: اصفهان باید قطب دانش‌بنیان صنعت کشاورزی کشور شود. اصفهان در تولید محصولات کشورزی در رتبه‌های نخست کشور است ولی باید از این صنایع که مورد نیاز جامعه هستند حمایت‌های لازم انجام شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ١١ سال است که رهبر انقلاب در مورد تولید، رشد تولید و ... مطالبی را مطرح فرمودند و به همین خاطر پیشنهاد می شود بر اساس مطالبات رهبری هدف‌گذاری‌های کوتاه گ‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت با نگاه کلان صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: جلوگیری از فعالیت‌های موازی یکی از مسائل مهمی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود که در این زمینه باید با برگزاری جلساتی هم‌افزایی‌های لازم صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام سالک متذکر شد: جذب سرمایه و جلوگیری از سرمایه‌گریزی باید در دستور کار مسئولین قرار بگیرد. از طرف دیگر باید نیازهای استانی و کشوری در نظر گرفته شود تا در جهت این موضوع ادامه فعالیت‌ها صورت پذیرد.

وی یادآور شد: آمار بیکاری در اصفهان آماری بسیار بالا بوده و این در صورتی است که اصفهان دارای نیروی انسانی قوی و تحصیل کرده که علاوه بر این در استان اصفهان پتانسیل های بالایی برای سرمایه‌گذاری است؛به طور مثال اصفهان پتانسیل زیادی برای احداث نیروگاه تولید برق خورشیدی دارد که فولاد مبارکه در این زمینه سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داده و آن را توسعه خواهد داد.

پیشگام انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی در مورد ورود فولاد مبارکه به عرصه های دانش بنیان اضافه کرد: فولاد مبارکه از گذشته قدم های زیادی را برای حل مشکلات استان خصوصا مشکلات آب انجام داده و سرمایه گذاری های خوبی را انجام داده که جای تقدیر دارد. این فعالیت ها باید در زمینه های دانش بنیان نیز بیشتر شده و ما از آن استقبال می کنیم تا در نهایت مطالبات رهبر انقلاب محقق شده و آیندگان به وجود ما افتخار کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید