231450

روسیه به سرمایه گذاری زیرساختی برای حفظ روند تولید فولاد چشم دوخته است

دنیای معدن-کالانیش: دفتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: وزارت صنعت و تجارت روسیه، وزارت ساخت و ساز و وزارت حمل و نقل در حال آماده سازی پیشنهادهایی برای راه اندازی پروژه های زیرساختی به منظور حفظ تقاضای داخلی فولاد در میان کاهش صادرات هستند.

به گزارش دنیای معدن، آقای Marat Khusnullin معاون نخست وزیر می گوید: از طرف نخست وزیر جلسه ای با متالورژیست ها برگزار کردیم که در نتیجه می توانم بگویم که رشد قیمت محصولات آنها را متوقف کرده ایم. می‌خواهم بگویم که این کشور سالانه 42 میلیون تن فلزات آهنی در بازار داخلی مصرف می‌کند که 29 میلیون تن یا تقریباً 70 درصد آن توسط صنعت ساختمان استفاده می‌شود. بنابراین با حمایت از صنعت ساختمان، از فولادسازان حمایت جدی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد که دولت به کار نظارت بر سایر قیمت ها و ایجاد مکانیسم های کاهش قیمت ادامه می دهد. این مقام می افزاید: به عنوان مثال، اکنون امکان کاهش مالیات استخراج مواد معدنی (MET) را بررسی کرده ایم که هزینه مواد معدنی را کاهش می دهد، زیرا حجم عظیمی از راه سازی را در برنامه داریم.

دنیس مانتوروف (Denis Manturov) وزیر صنعت روسیه می‌گوید: با توجه به کوچک شدن بازارهای خارجی، اکنون با شرایط سختی روبرو هستیم و برای روسیه، تقاضای داخلی بازار اصلی عرضه محصولات متالورژیکی خواهد بود. ما قصد داریم پروژه‌های زیرساختی را راه‌اندازی کنیم که در آن مقدار زیادی فلز برای حفظ شرکت‌ها و بنگاه های متالورژیکی استفاده می‌شود تا کوره‌های بلند به فعالیت خود ادامه دهند.

اوایل این ماه، شورای اروپا موافقت کرد که دور چهارم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را تصویب کند و بدین ترتیب واردات آن دسته از محصولات فولادی از روسیه را که در حال حاضر تحت تدابیر حفاظتی قرار دارند، ممنوع کرد. انتظار می رود این ممنوعیت که عمدتاً محصولات نهایی فولادی را پوشش می دهد، بر صادرات فولاد روسیه 3.3 میلیارد یورو معادل 3.63 میلیارد دلار تأثیر بگذارد.

اگرچه فولادسازان روسی اجازه دارند بخش اعظم جهان را بدون رعایت تحریم های غرب تامین کنند اما تجارت به دلیل تامین مالی و مسائل لجستیکی مرتبط با تحریم ها و همچنین مخالفت خریداران از ریسک کردن، به میزان قابل توجهی کند شده است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید