231180

توافق برای تأمین برق مورد نیاز طرح های توسعه فولاد

دنیای معدن: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از توافق برای تأمین برق مورد نیاز طرح های توسعه فولاد راور خبر داد.'

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا پورابراهیمی در نشست با مدیرعامل شرکت فولاد راور درخصوص بررسی مشکلات و مسائل طرح های توسعه این مجتمع صنعتی اظهار کرد: توافقات قبلی که با مسئولان ملی و استانی در رابطه با فولاد راور مطرح شده، باید اجرا شود و تکلیف دستگاه ها بوده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با فرماندار راور، مقرر شد تا پایان امسال قرارداد تامین آب از طریق بخش خصوصی برای فولاد راور نهایی شود و همزمان با این مسئله عملیات حفر چاه جدید به اتمام برسد.

پورابراهیمی درباره نیاز برق این مجموعه نیز بیان کرد: جلسات اولیه با مدیر برق منطقه ای استان کرمان و وزیر نیرو برگزار شده و قرار است با توجه به ظرفیت های توسعه در بخش های دیگر به جز فولاد و لاستیک، در شهرستان و نیاز شدید به برق برای طرح های توسعه راور، وزارت نیرو زیرساخت ها را به نحوی دنبال کند که با این کار مشکلات وضعیت فعلی برطرف و برق موردنیاز نیز تامین شود که مکاتبات انجام شده و در حال پیگیری است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در موضوع گاز نیز با توجه به هماهنگی با معاون معدنی وزیر صمت موارد مرتبط با تغییر قیمت گاز مصرفی واحدهای تولیدی برای مستثنی شدن این واحد که جنس آن بریکت سازی است و مشمول طرح های بزرگ فولادی دو میلیون تنی نمی شود، صورت بگیرد و موافقت های اولیه برای اصلاح قیمت گاز مصرفی فولاد راور انجام شده است.

وی اظهار کرد: طرح های توسعه با سرعت پیگیری می شود و انشاءالله در سال 1401 شاهد آغاز بهره برداری از بخشی از طرح های توسعه فولاد راور و ایجاد اشتغال باشیم که ظرفیت 2000 نفر دارد.

همچنین مدیر شرکت فولاد راور نیز در این نشست از تلاش های رییس کمیسیون اقتصادی مجلس برای پیگیری مسائل مهم این مجتمع صنعتی تشکر و اظهار کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته درخصوص تامین آب، هنوز تا هفته گذشته موضوع نهایی نشده و لازم است با ورود جنابعالی به صورت ویژه دنبال شود.

وی افزود: با توجه به نیاز حدود 30 مگاوات برق برای طرح های موجود و آینده و عدم امکان دسترسی به برق موجود شهرستان راور، نیازمند تلاش و توجه وزارت نیرو برای ایجاد زیرساخت و اجرای طرح های تامین برق هستیم./

 

دیدگاهتان را بنویسید