230582

اعلام حمایت وزیر صمت از آغاز عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان؛ زمینه جذب جوانان بیکار فراهم می شود

دنیای معدن - رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی زنجیره فولاد بیجار با حضور وزیر صمت خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، سابقه طرح احداث زنجیره فولاد در کردستان، مربوط به سفر استانی جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به استان در خردادماه سال 94 بوده که مقرر شد، زنجیره فولاد با ظرفیت های 2.5 میلیون تن کنسانتره، 2.5 میلیون تن گندله، 1.6 میلیون تن آهن اسفنجی و 1.5 میلیون تن ذوب و ریخته گری به منظور تولید 1.5 تن ورق سیاه اجرایی و هزاران اشتغال زایی ایجاد شود.

پس از مصوبات و انجام فرایند اولیه برای اجرای پروژه، شریعتمداری وزیر وقت صمت دستور احداث 2 واحد آهن اسفنجی 800 هزار تنی به طور جداگانه در شهرستان های بیجار و قروه را صادر کرد اما با گذشت 6 سال همچنان سرنوشت آن نامشخص بود تا اینکه علیرضا زندیان؛ رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس در گفت وگو با خبرنگار تسنیم از آغاز عملیات اجرایی زنجیره فولاد با حضور فاطمی امین وزیر صمت به زودی در بیجار خبر داد.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر صمت افزود: در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در حوزه زنجیره فولاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت آمادگی خود را در بیجار برای شروع عملیات اجرایی کارخانه فولاد آهن اسفنجی در چند روز آینده اعلام کرد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس تصریح کرد: با شروع عملیات اجرایی توسط پیمانکاران به تدریج زمینه جذب نیروهای مورد نیاز پروژه هم فراهم و در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در این جلسه جزئیات احداث 2 واحد نیروگاه در جهت تامین برق کارخانه یک میلیون تنی فولاد و پتروشیمی بعثت بیجار مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص نحوه اجرای آن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی بحث و گفت وگو انجام شد.

340 میلیارد تومان برای اجرا طرح های اشتغال زایی به مددجویان بوشهری پرداخت شدمدرس خیابانی: هدف گذاری اشتغال زایی سیستان و بلوچستان در سال 1401 برای 28 هزار نفر است

زندیان عنوان کرد: وزیر صمت حمایت کامل خود را از این پروژه توسعه افزا و اشتغال زا اعلام کرده و از مسئولان مربوطه استانی نیز انتظار می رود که در راستای تسریع موانع پیش روی این حوزه همکاری لازم داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید