230776

تبیین دستاوردهای فولاد هرمزگان در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰

دنیای معدن- برگزاری دومین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته گری مداوم ( ۱۳۰۰) فرصتی فراهم ساخت تا مسؤلان ارشد این واحد بزرگ صنعتی کنار آب‌های گرم جنوب به تبیین و تشریح عملکرد ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ بپردازند.

به گزارش خبرنگار دنیای معدن، عطاالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در حاشیه این  کنفرانس به خبرنگاران توضیح داد: عملکرد ۱۱ ماهه امسال گویای آن است برابر با هشت سال گذشته این شرکت بازدهی داشته و این مهم بمنزله یک رکورد بی سابقه است. 

وی این راهم مطرح کرد: چالش قطعی برق و گاز یک موضوع جدی برای فولاد سازان  محسوب می شود و از دولت سیزدهم برای یاری و برطرف ساختن این مشکل استمداد طلبید.

مدیرعامل فولاد هرمزگان ابراز امیدواری کرد که با سرمایه گذاری در زیر ساخت‌ها،  این مشکل برطرف شود.

همچنین علیرضا کاظمی معاون تکنولوژی و توسعه فولاد که مسولیت دبیر اجرایی این کنفرانس را برعهده دارد گفت: ظرف ۵۰ سال گذشته صنعت فولاد با سرمایه گذاری در تحقیقات کاربردی و توسعه تکنولوژی‌، فولادهای پیشرفته و فوق‌العاده مقاوم تولید کرده است.

وی یاداور شد: سرمایه گذاریهای به عمل آمده موجب کاهش وزن بسیاری از مصنوعات فولادی به میزان تا ۴۰ درصد شده و این برنامه ها تداوم دارد.

کاظمی خاطرنشان ساخت: صنعت فولاد سازی و ریخته گری مداوم در ایران با پیشرفت چشمگیری در سال های اخیر روبرو شده و این مهم سهم  موثری در پیشرفت اقتصادی کشورمان خواهد داشت.

وی افزود : فولاد هرمزگان با برپایی این کنفرانس در اندیشه ایجاد فضای تبادل اطلاعات و کمک به صنعت فولاد کشور است.

براساس این گزارش در مدت دو روز برپایی کنفرانس ۲۱ مقاله به شکل حضوری و ۲۲ مقاله به شکل پوستر و چاپ در مجموعه مقالات مورد پذیرش قرار گرفته اند.

بنابراین گزارش ، اصغر مدنی معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان هم گفت: قطعی های مکرر برق وگاز 

در سال جاری مشکلات زیادی را برای این مجموعه صنعتی بهمراه داشته، اما با این شرایط شاهد رکوردهای ماهیانه در هنگام برقراری برق و گاز بودیم و با وجود ظرفیت ماهیانه ۱۲۵ هزارتنی، چندین نوبت رکوردهای بالاتری ثبت شد.

وی تولید ۱.۳ میلیون تن تختال( شمش فولادی ) در دوره ۱۱ ماهه امسال را توسط فولاد هرمزگان اطلاع رسانی کرد و گفت: طی مدت یاد شده بیش از ۲۶۰ هزارتن تولید به دلیل قطعی برق و گاز از دست رفت.

دومین کنفرانس بین‌المللی فولاد سازی و ریخته گری مداوم ۱۴۰۰ بعدازظهر چهارشنبه( فردا) به کار دو روزه خود پایان می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید