230982

اتحادیه اروپا فولاد روسیه را تحریم می کند

دنیای معدن: رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا، امتیاز ویژه معامله اقتصادی و تجاری با روسیه را به حالت تعلیق درخواهد آورد و صادرات فولاد و آهن این کشور را تحریم می کند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از رویترز، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه گفت که اتحادیه اروپا، امتیاز ویژه معامله اقتصادی و تجاری با روسیه را به حالت تعلیق درخواهد آورد و اقدامات سختگیرانه ای در مورد دارایی های رمزنگاری شده اعمال و صادرات کالاهای لوکس به روسیه و واردات آهن و کالاهای فولادی از روسیه را ممنوع می کند.

گفته می شود، این تحریم ها، چهارمین مجموعه تحریم ها علیه روسیه، پس از اقدام نظامی این کشور در اوکراین است.

«اورسلا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا گفت: « فردا، چهارمین بسته از اقدامات به منظور انزوای بیشتر روسیه و تخلیه منابعی که برای تأمین مالی این جنگ وحشیانه استفاده می کند، انجام خواهیم داد.»

اتحادیه اروپا همراستا با هم پیمانان غربی اش نظیر آمریکا وضعیت «مطلوب ترین مقصد تجاری» روسیه را لغو خواهد کرد. این اقدام به این بلوک اجازه خواهد داد تا ممنوعیت یا اعمال تعرفه های تنبیهی بر کالاهای روسی را اجرا کند.

در مرحله اول، اتحادیه اروپا، واردات آهن و کالاهای فولادی را ممنوع خواهد کرد.

فن در لین در بیانیه ای اعلام کرد اتحادیه اروپا در تلاش است حقوق عضویت روسیه در نهادهای برجسته از جمله صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را به حالت تعلیق درآورد.

این مقام اروپایی تاکید کرد: «ما تضمین خواهیم کرد روسیه نتواند تامین مالی، وام یا هرگونه مزیتی از این موسسات دریافت کند.»

به نوشته این گزارش، اتحادیه اروپا به طور خاص صادرات کالاهای لوکس این اتحادیه به روسیه را که به عنوان ضربه ای به نخبگان این کشور طراحی شده است، ممنوع خواهد کرد.

در نهایت، این بلوک سرمایه گذاری در بخش انرژی روسیه را ممنوع خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: «این ممنوعیت تمام سرمایه گذاری ها، انتقال فناوری، خدمات مالی و غیره را برای تولید و اکتشاف انرژی پوشش خواهد داد و در نتیجه تاثیر زیادی بر پوتین خواهد داشت.»

 

دیدگاهتان را بنویسید