230379

بحران روسیه و اوکراین: قیمت کامودیتی ها و مواد خام ممکن است شاهد تداوم روند افزایشی باشند؛ تولید فولاد ضربه می خورد

دنیای معدن: نشریه The Economics Times هند: انجمن فولاد هند روز جمعه اعلام کرد که در میان بحران روسیه و اوکراین، قیمت کامودیتی ها و مواد خام، از جمله زغال کک شو، افزایش مستمری خواهد داشت و این به نوبه خود بر هزینه تولید فولاد تأثیرگذار خواهد بود. از سوی دیگر، روسیه و اوکراین هر دو صادرکنندگان فولاد هستند و صادرات آنها در مجموع تقریباً 40 میلیون تن است که این موضوع بر روی دسترسی بین المللی به فولاد تأثیر می گذارد.

زغال سنگ متالورژی یا زغال کک شو یک عنصر حیاتی در فرآیند تولید فولاد است.

به گزارش دنیای معدن، وضعیت فعلی در حال حاضر در قیمت های بالای نفت و گاز منعکس شده است که این امر منجر به افزایش هزینه انرژی می شود. علاوه بر این، قیمت کامودیتی ها و مواد خام نیز شاهد افزایش مداوم خواهد بود.

آقای Alok Sahay دبیر کل انجمن فولاد هند به خبرگزاری تراست هند (PTI) گفت: به عنوان مثال، قیمت زغال کک شو شروع به افزایش بیشتری کرده است درحالی که قبلاً نیز در سطح بالایی قرار داشت. این به نوبه خود بر هزینه‌های تولید تأثیر خواهد گذاشت.

آقای K K Pahuja رئیس انجمن توسعه فولاد ضد زنگ هند (ISSDA) گفت: در حال حاضر صادرات فولاد ضد زنگ به ارزش 200 میلیون دلار از هند به روسیه انجام می شود و در طول شرایط بحرانی کنونی صادرات این مواد به طور طبیعی به مشکل خواهد خورد.

و بیشتر از آن، هر کالایی ای که قبلاً در حال ترانزیت یا در حال صادرات بود، ممکن است در پرداخت به مشکل بخورد و تصور می شود 70 تا 80 میلیون دلار در پرداخت ها با مشکل مواجه شوند. بنابراین، عدم اطمینان در مورد نحوه پرداخت وجود دارد.

از سوی دیگر، انتظار می رود چین و سایر کشورها نیز به روسیه صادرات داشته باشند و با این جنگ صادرات آنها نیز مسدود شود. بنابراین، محصولات اروپا یا سایر بخش‌های آسیا که با مازاد همراه خواهند شد، سعی می‌کنند در کشورهایی مانند هند بازار پیدا کنند و این موضوع ممکن است باعث انحراف این محصولات به بازار هند شود.

او گفت: این یک نگرانی است. اگر صادرات از سایر نقاط جهان تحت تأثیر قرار گیرد، ممکن است این مواد برای یافتن بازارهای جایگزینی مانند هند تلاش کنند و درنتیجه در هند شاهد اشباع این مواد باشیم.

روسیه روز پنجشنبه عملیات نظامی خود را علیه اوکراین آغاز کرد. در همین حال، رهبران اتحادیه اروپا در یک جبهه متحد قرار گرفته و بر روی بسته دوم تحریم های اقتصادی و مالی علیه روسیه به توافق رسیدند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید