230535

شرکت Severstal صادرات به اتحادیه اروپا را متوقف کرد

دنیای معدن-رویترز: روز چهارشنبه 2 مارس پس از تحریم Alexey Mordashov سهامدار اصلی Severstal توسط اتحادیه اروپا، این شرکت به عنوان یکی از تولیدکنندگان فولاد روسیه، صادرات فولاد به اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش دنیای معدن، شرکت Severstal که 11.6 میلیون تن فولاد در سال 2021 تولید کرد، با NLMK و Evraz دیگر تولیدکنندگان فولاد روسیه رقابت می کند. «سور استال» معمولاً 40 درصد از تولید سالانه خود را صادر می کند که 3 میلیون تن آن به اروپا می رود.

شرکت فولاد Severstal در بیانیه‌ای گفت: به دلیل برخی مشکلات در معامله با مشتریان اروپایی، این شرکت در جریان‌های کالایی به بازارهای جهانی تغییر مسیر خواهد داد. این شرکت گفت که وضعیت مالیش همچنان قوی است و هزینه های تولید پایین به آن کمک می کند تا ظرفیت تولید را حفظ کند.

اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه Mordashov و بسیاری دیگر از سرمایه گذاران روسی اعمال کرد، زیرا غرب، مسکو را به دلیل حمله به اوکراین مجازات کرده است. روسیه اقدامات خود در اوکراین را «عملیات ویژه» می‌خواند.

«مورداشوف»، تاجر معروف روسی که بزرگترین سهامدار گروه مسافرتی آلمانی TUI TUIGn.DE نیز هست، روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد یک تراژدی برای دو کشور برادر است. این وحشتناک است که اوکراینی ها و روس ها می میرند، مردم در سختی هستند و اقتصاد در حال فروپاشی است.

من صمیمانه امیدوارم بتوان در آینده نزدیک راهی برای حل این درگیری و توقف خونریزی پیدا کرد. «مورداشوف» افزود که او هرگز به سیاست نزدیک نبوده و با بحران کنونی کاری ندارد.

 یک منبع نزدیک به شرکت Severstal به رویترز گفت، صادرات اتحادیه اروپا قبل از اعمال تحریم‌ها بر «مورداشوف» ،شروع به کاهش کرده بود زیرا مشتریان از قراردادهای جدید خودداری می‌کردند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید