230667

افزایش ارتفاع قالب ماشین ۴ ریخته‌گری شرکت فولاد مبارکه

دنیای معدن: قالب‌های جدید با ارتفاع صفحات مسی ۹۰۰ میلی‌متر بر روی خطوط ریخته‌گری ماشین شماره ۴ نصب شد که از مزایای آن می‌توان به امکان افزایش سرعت ریخته‌گری به میزان ۳۰ درصد، کاهش ناخالصی تختال تولیدی، امکان انجام تغییر عرض اتوماتیک با استفاده از موتورهای برقی قالب و همچنین تغییر عرض در حین ریخته‌گری اشاره کرد.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا شریفی مبارکه، کارشناس تعمیرات مکانیک ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: قالب‌های جدید با ارتفاع صفحات مسی ۹۰۰ میلی‌متر بر روی خطوط ریخته‌گری ماشین شماره ۴ نصب شد که از مزایای آن می‌توان به امکان افزایش سرعت ریخته‌گری به میزان ۳۰ درصد، کاهش ناخالصی تختال تولیدی، امکان انجام تغییر عرض اتوماتیک با استفاده از موتورهای برقی قالب و همچنین تغییر عرض در حین ریخته‌گری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در سگمنت صفر جدید برای خنک‌سازی تختال از اسپری مخلوط آب‌وهوا (airmist) استفاده شده که علاوه بر افزایش خنک‌سازی شمش، موجب کیفیت سطح بیشتری در محصول نهایی می‌شود.

مجتبی افشاری رئیس تعمیرات سرویس‌های جنبی نیز در این زمینه گفت: در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری پروژه افزایش ارتفاع قالب ماشین ۴ ریخته‌گری در جهت افزایش تولید و افزایش تولید فولادهای کیفی شروع شد و با استفاده از تخصص، تجربه و توانمندی داخلی و همکاری و همدلی تکنسین‌ها، کارشناسان، رؤسا و مدیریت ناحیه و پشتیبانی دیگر بخش‌های فولاد مبارکه این پروژه با موفقیت انجام شد.

وی افزود: پیرو مطالعات و بررسی‌های صورت‌گرفته، ملزومات موردنیاز این پروژه در قسمت تعمیرات جنبی ریخته‌گری در دو بخش انجام شد: ۱- با توجه به افزایش ارتفاع قالب ماشین از ۷۰ سانتی‌متر به ۹۰ سانتی‌متر تأمین آب قالب موردنیاز (آب اولیه ماشین ریخته‌گری) از طریق تعویض پمپ‌های هاتول ماشین ۴ صورت گرفت و پمپ‌هایی مشابه پمپ‌های ماشین ۲ ریخته‌گری با توان تأمین دبی و فشار بالاتر و طبق مشخصات فنی اعلام‌شده از طرف کارشناسان واحد بر روی هاتول ماشین ۴ نصب و راه‌اندازی شد. ۲- با توجه به تغییر سیستم خنک‌کاری این ماشین از سیستم پاشش آب به سیستم پاشش آب‌وهوا (میکس)، انشعاب موردنیاز برای دبی هوای مصرفی اعلام‌شده از طرف کارشناسان ماشین از مسیر هوای فشرده سایت تأمین گردید.

رئیس تعمیرات سرویس‌های جنبی انجام پروژه‌های این‌چنینی در این واحد را نشان همت، همدلی، وجود توانمندی و تخصص بالا در بین کارکنان در فولاد مبارکه دانست.

 

دیدگاهتان را بنویسید