230600

در فرایندی کاملا بومی صورت گرفت؛

تبلور اراده و دانش داخلی در به‌روزرسانی ماشین ۴ ریخته‌گری فولاد مبارکه

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از به‌روزرسانی ماشین ۴ ریخته‌گری فولاد مبارکه در فرایندی کاملا بومی خبر داد و افزود: در ناحیه آهن‌سازی، ارتقای اتوماسیون مدول D و کوره‌های آهک‌سازی و در ناحیه فولادسازی، افزایش ارتفاع قالب ماشین شماره ۴ ریخته‌گری صورت گرفت که همه در نوع خود کارهایی بزرگ و درخور تقدیر است.

به گزارش دنیای معدن، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگویی با بیان اینکه ماه‌های طلایی تولید پیش روی فولاد مبارکه قرار دارد، اظهار کرد: پس از طی محدودیت‌هایی که فولاد مبارکه طی ماه‌های اخیر با آن روبه‌رو بود، تولید در بخش‌های مختلف به شرایط عادی بازگشت و امید است بتوانیم با پایداری این شرایط، روند رو به پیشرفتی داشته باشیم.

وی افزود: طی زمان محدودیت منابع انرژی و توقف برخی خطوط تولید، فعالیت‌های بهینه‌سازی ارزشمندی در همه نواحی تولید به‌صورت مدیریت‌شده و در کمترین زمان ممکن صورت پذیرفت و نتایج خوبی حاصل گردید.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه اخیرا بهره‌برداری از برخی از این اقدامات ارزشمند را شروع کردیم، خاطرنشان کرد: در ناحیه آهن‌سازی ارتقای اتوماسیون مدول D و کوره‌های آهک‌سازی و در ناحیه فولادسازی افزایش ارتفاع قالب ماشین شماره ۴ ریخته‌گری صورت گرفت که همه در نوع خود کارهایی بزرگ و درخور تقدیر است.

وی اذعان داشت: اتفاقاتی که در گذشته نه‌چندان دور توسط شرکت‌های خارجی و صاحبان تکنولوژی صورت می‌گرفت امروز با وجود تحریم‌ها و با همت و غیرت فولادمردان کشورمان از مرحله طراحی، شبیه‌سازی، ساخت تا نصب و راه‌اندازی در داخل صورت می‌پذیرد.

طیب‌نیا تصریح کرد: کاری که قبلا با ارزبری بالا و با صرف زمان چندین‌ماهه و تحت نظارت و استقرار کارشناسان خارجی و واردات تجهیزات مربوطه در ریخته‌گری شماره ۲ صورت پذیرفته، این بار پس از مطالعات اولیه و طراحی دقیق کارشناسان داخلی شرکت، طی مدت ۵۵ روز در فرصتِ فراهم‌شده به دلیل محدودیت انرژی اعمال‌شده، به بهترین شکل ممکن و با موفقیت کامل انجام شد و با نهادینه‌سازی دانش آن، قابلیت انجام در سال‌های بعدی بر روی ماشین‌های ۱ و ۳ ریخته‌گری فراهم شده است.

وی در پایان ابراز داشت: این افزایش ارتفاع قالب از ۷۰۰ میلی‌متر به ۹۰۰ میلی‌متر باعث افزایش سرعت ریخته‌گری و در نتیجه، افزایش تولید و بهبود کیفیت سطحی تختال تولیدی خواهد شد؛ همچنین ارتقای اتوماسیون مدول D واحد احیای مستقیم توسط کارشناسان فنی این بخش و به پیمانکاری شرکت ایریسا با موفقیت انجام شده و علاوه بر افزایش بهره‌وری این واحد امکان تکرار آن در سایر مدول‌های احیای مستقیم شرکت در ریومپ‌های سال‌های بعدی وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید