228907

تولید و عرضه ورق با ضخامت کم با افتتاح نورد گرم دو

دنیای معدن-مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه با بهره‌گیری از دو خط نورد و همچنین آغاز به کار پروژه نورد گرم دو در آینده نزدیک، درصدد است به تقاضای بازار به ورق‌های باکیفیت بالا و ابعاد خاص پاسخ دهد.

به گزارش دنیای معدن، محمد تاجمیرریاحی در گفت‌وگویی در حاشیه نشست هم‌اندیشی مسئولان شرکت فولاد مبارکه با شرکای کسب‌وکار، اظهار کرد: این نشست با هدف بحث و گفتگو با مشتریان صنعت لوله‌وپروفیل برگزار شد تا اظهارنظرهای مشتریان را در طرح‌های توسعه و برنامه‌ریزی استراتژی شرکت به کار گیریم.

وی با اشاره به تعامل سازنده با مشتریان صنعت لوله‌وپروفیل، گفت: برای رفع کمبودهای مطرح شده در نشست مذکور، اقدامات لازم درخصوص تولید ورق با ضخامت کمتر، خدمات تجاری، اعتبارات اسنادی و تقاضای مشتریان انجام خواهدگرفت.

تاجمیرریاحی، بزرگترین مزیت برگزاری این نشست را در گفتمان‌سازی با شرکای شرکت فولاد مبارکه دانست و افزود: حفظ مشتری از اهداف غایی هر سازمانی است و شرکت فولاد مبارکه با نیازسنجی و به روزرسانی خواسته‌های مشتریان درصدد است تا این صنعت را توسعه دهد. در همین راستا، شرکت فولاد مبارکه با بهره‌گیری از دو خط نورد و همچنین آغاز به کار پروژه نورد گرم دو در آینده نزدیک، درصدد است به تقاضای بازار به ورق‌های باکیفیت بالا و ابعاد خاص پاسخ دهد.

وی به اعمال تحریم‌های ظالمانه به ویژه در دو سال اخیر که شرکت فولاد مبارکه را در تیررس قرار داده است، اشاره‌ای کرد و افزود: به رغم تمام محدودیت‌های انرژی، کرونا و تحریم‌های ظالمانه علاوه بر تولید کمی و کیفی محصولات، نیاز صنایع را تامین کردیم و در صنعت لوله و پروفیل اقداماتی نظیر تولید ورق‌هایی با ضخامت کمتر از دو میلی‌متر انجام شد که مراحل آزمایشی آن با موفقیت طی شده است و در ماه‌های آتی شاهد عرضه این محصولات به بازار هستیم.

مدیرفروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه تولید و عرضه ورق با ضخامت پایین توسط شرکت فولاد مبارکه، علاوه بر تامین نیاز داخلی به رونق صادرات این محصول می‌انجامد، گفت: کشورهای همسایه خواهان لوله و پروفیل با وزن کمتر هستند و تولید و عرضه ورق‌های کم می‌تواند به نیاز این بازار مصرفی هم پاسخ دهد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های آتی ظهور رقبای جدید برای شرکت فولاد مبارکه اجتناب‌ناپذیر است، گفت: شرکت فولاد مبارکه با تولید ورق با ضخامت و کیفیت جدید علاوه بر اینکه پاسخگوی نیاز مشتریان داخلی خواهد بود، درصدد افزایش صادرات محصولات نهایی و کاهش واردات ورق به کشور است و مقتدرانه در این مسیر گام برمی‌دارد.

تاجمیرریاحی، عرضه تلفیقی محصولات شرکت فولاد مبارکه را ناشی از محدودیت‌های تامین انرژی به ویژه در مهر و آبان اعلام کرد و افزود: محدودیت انرژی تاثیر مهمی در تولید محصولات شرکت فولاد مبارکه به ویژه تولید اسلب گذاشته است و همین اعمال محدودیت باعث شد که برخلاف میل، واردات ورق به کشور انجام شود که خوشبختانه با اقدام سنجیده دولت، بخشی از محدودیت تامین انرژی گاز رفع شده است و امیدواریم در ماه‌های آتی، نیازی به واردات ورق نباشد.ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید