230470

آ.سه.آن بزرگترین خریدار فولاد چین در سال 2021 باقی ماند

دنیای معدن: براساس آمارهای جدید اداره کل گمرک چین، کشورهای منطقه آ.سه.آن (ASEAN) همچنان بزرگترین واردکننده محصولات فولادی چین در سال 2021 باقی ماندند و 10 کشور عضو آن در سال گذشته 19.2 میلیون تن محصول نهایی فولادی از چین خریداری کردند که 28.7 درصد از کل صادرات فولاد این کشور در دوازده ماهه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش دنیای معدن، اطلاعات گمرک چین نشان داد، با این حال، سهم ASEAN از کل خریدهای جهانی در سال گذشته اندکی از نسبت 32.2 درصدی در سال 2020 کاسته شده است، زیرا چین در سال گذشته محصولات فولادی بیشتری را به مناطقی مانند آمریکای جنوبی، اتحادیه اروپا و خاورمیانه ارسال کرد.

در میان 10 واردکننده برتر فولاد چین در جهان در سال گذشته، چهار کشور ASEAN و سه کشور آمریکای جنوبی قرار دارند.

در واقع، نکته قابل توجه در اطلاعات گمرک، افزایش چشمگیر صادرات فولاد چین به آمریکای جنوبی است، به عنوان مثال، حجم صادرات به برزیل با 172.6 درصد افزایش در سال به 2.6 میلیون تن رسید و برزیل ششمین واردکننده بزرگ فولاد از چین شد.

یکی از مقامات ارشد یک شرکت بازرگانی فولاد در شرق چین گفته، آمریکای جنوبی به خریدار ثابت فولاد چین تبدیل شده است. وی افزود که انتظار دارد این روند در آینده نزدیک ادامه یابد. او گفت: سفارش‌ها از این منطقه ثابت هستند، اما معمولاً حجم‌های کوچک می باشند و جزئیات معمولاً دیده نمی‌شود، از اینرو خریداران آمریکای جنوبی احتمالاً برای خرید از جاهای دیگر به جز چین مشکل دارند.

یکی دیگر از دلایل جهش صادرات فولاد چین به آمریکای جنوبی این واقعیت است که به جای فروش به مشتریان نزدیک، برخی از اقلام فولادی تولید داخلی به شمال ایالات متحده فرستاده و حمل شده، جایی که قیمت فولاد در سال گذشته به بالاترین سطح خود رسید. این تاجر گفت: در نتیجه، کشورهای آمریکای جنوبی نیاز داشتند فولاد مورد نیاز خود را از جاهای دیگر تامین کنند تا تقاضای داخلی را برآورده سازند.

صادرات فولاد برزیل به ایالات متحده از تعرفه 25 درصدی وضع شده توسط واشنگتن بر اساس اقدامات حفاظت تجاری بخش 232 از سال 2018 معاف شده است، اگرچه حجم صادرات همچنان به یک سهمیه سالانه محدود است.

به گفته تجار، این موضوع در مورد ترکیه نیز صدق می کند که واردات فولاد آن از چین در سال 2021 نسبت به سال قبل 168 درصد افزایش یافته است. سال گذشته، کارخانه های ترکیه ای مقدار بیشتری از فولاد خود را به اتحادیه اروپا ارسال کردند تا از سود بهتری برخوردار شوند، به طوری که برای تکمیل تقاضای داخلی نیاز به واردات پیدا کردند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید