230452

تولید فولاد ضد زنگ در سال 2022 به 58 میلیون تن می رسد

دنیای معدن: موسسه MEPS ایتالیا تخمین می زند که تولید فولاد ضد زنگ جهان در سال 2021 با درصد دو رقمی نسبت به سال قبل همراه شده و افزایش یافته است. این افزایش عموما به دلیل توسعه در اندونزی و هند بوده است. انتظار می‌رود رشد جهانی در سال 2022 سه درصد باشد که برابر با 58 میلیون تن می باشد.

به گزارش دنیای معدن، در 9 ماهه اول سال 2021، تولید اندونزی از تولید هند فراتر رفت و به این ترتیب اندونزی خود را به عنوان دومین کشور بزرگ تولید کننده فولاد ضد زنگ در جهان معرفی کرد.

با توجه به عرضه فراوان داخلی نیکل، سرمایه گذاری بیشتری برای افزایش ظرفیت در اندونزی در نظر گرفته شده است. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که تولید فولاد ضد زنگ اندونزی در سال 2022 بیش از شش درصد افزایش یابد.

فعالیت ذوب فولاد ضد زنگ چین در نیمه دوم سال 2021 کاهش یافت. این کاهش به دلیل اعمال محدودیت های تولید بر روی فولادسازان داخلی توسط مقامات دولتی بود. با این وجود، تولید در دوره دوازده ماهه 1.6 درصد رشد داشت. سرمایه گذاری در ظرفیت های جدید احتمالاً کارخانه های داخلی را قادر می سازد تا در سال 2022 در مجموع 31.5 میلیون تن تولید کنند.

عرضه هند نیز در سال 2021 از سطح قبل از همه گیری فراتر رفت. محرک های قابل توجه دولت، در بخش های انرژی های تجدیدپذیر و زیرساخت ها، باید از مصرف فولاد ضد زنگ در سال جاری نیز حمایت کند. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود که کارخانه‌های هندی در سال 2022 بالغ بر 4.25 میلیون تن فولاد ضد زنگ تولید کنند.

در اروپا، تولید فولاد ضد زنگ در سه ماهه سوم کمتر از پیش بینی قبلی بود. علیرغم گزارش کارخانه‌های بزرگ داخلی که حجم حمل دریایی را در سه ماهه چهارم سال بهبود بخشیدند، کل تولید برای سال 2021 به کمتر از 6.9 میلیون تن کاهش یافته است. با این حال، ادامه بهبود تولید در سال 2022 پیش بینی می شود و عرضه قادر به پاسخگویی به تقاضای فعلی بازار نیست.

رویدادهای ژئوپلیتیک جهانی در اروپا خطرات نزولی قابل توجهی را برای این پیش بینی ایجاد می کند. کشورهای درگیر در اقدامات نظامی احتمالا مشمول تحریم های بین المللی خواهند شد. در نتیجه، این موضوع ممکن است عرضه نیکل به عنوان یک ماده خام ضروری برای گریدهای «استنیتی» را مختل کند. علاوه بر این، محدودیت های مالی احتمالاً در میان مدت سرمایه گذاری و توانایی فعالان بازار را برای تجارت محدود می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید