228274

«دنیای معدن» گزارش می دهد:

رشد چشمگیر 108 درصدی صادرات بیلت فولادی از سوی جهان فولاد سیرجان

دنیای معدن- صبا نمایشی: بررسی عملکرد شرکت جهان فولاد سیرجان از آغاز سال 1400 تا پایان آذر ماه حاکی از رشد چشمگیر 108 درصدی صادرات بیلت فولادی از سوی این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال 99 است.

به گزارش اختصاصی روز چهارشنبه دنیای معدن، جهان فولاد سیرجان موفق شد در مدت مذکور 149 هزار و 995 تن بیلت فولادی صادر کند.

مقایسه میزان صادرات این شرکت با 9 ماهه سال 99 حاکی از رشد 108 درصدی است.

بررسی و تحلیل عملکرد شرکت‌های بزرگ فولادی کشور از ابتدای سال 1400 تا پایان آذر ماه نشان دهنده صادرات پنج میلیون و 432 هزار و 329 تنی این شرکت ها و ثبت رشد 14 درصدی است.

با این حال، جهان فولاد سیرجان در آذر ماه امسال توانست این محصول را روانه بازارهای صادراتی کند.

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان ابتدا در سال ۱۳۸۸ توسط شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان که از شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران است تشکیل شد و پس از تغییراتی در سهامداران در حال حاضر 51 درصد سهام متعلق به شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و شرکت های وابسته و 49 درصد سهام متعلق به صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت های تابعه است.

سرمایه ثبتی این شرکت 960 میلیارد ریال بوده که پس از چند مرحله افزایش سرمایه به چهل هزار میلیارد ریال افزایش یافته است .

این شرکت در برنامه‌های خود احداث هفت کارخانه را در دستور کار خود دارد. دو کارخانه احیاء به ظرفیت دو میلیون تن آهن اسفنجی، دو کارخانه ذوب و ریخته گری با ظرفیت دو میلیون تن شمش فولادی در سال و سه کارخانه نورد و فولاد آلیاژی به ظرفیت تولید 2 میلیون تن محصولات نوردی و آلیاژی.

 

دیدگاهتان را بنویسید