229988

استاندار:چهارمحال و بختیاری آمادگی اجرای طرح های توسعه فولاد را دارد

دنیای معدن: استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه توسعه صنایع می تواند گامی موثر در ایجاد اشتغال پایدار باشد، گفت: آمادگی حمایت برای اجرای طرح های توسعه فولاد در استان را داریم چرا که صنایع فولادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال پایدار ایجاد می کند.

به گزارش دنیای معدن، غلامعلی حیدری در دیدار با مدیران عامل شرکت های فولاد سفیددشت، فولاد تاراز و ورق خودرو در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امروز یکی از مهمترین موضوعات در استان بحث بیکاری است، اظهار داشت: صنایع به خوبی می توانند در راستای ایجاد اشتغال پایدار گام بردارند و صنعت فولاد یکی از صنایع بسیار ارزشمند در حوزه تولید و ایجاد اشتغال محسوب می شود.

وی افزود: متاسفانه نرخ بالای بیکاری در این استان موجب شده است تا آمار مهاجرت به استان های مجاور به شدت بالا برود، این مساله آسیب های بسیاری را به دنبال داشت، باید با ایجاد اشتغال پایدار از مهاجرت به سایر استان ها جلوگیری کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه توسعه صنایع می تواند گامی موثر در ایجاد اشتغال پایدار باشد، توضیح داد: آمادگی لازم برای حمایت از طرح های توسعه فولاد در چهارمحال و بختیاری را داریم، صنایع فولادی می تواند برای افراد به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال پایدار ایجاد کند.

حیدری تصریح کرد: در اجرای طرح های توسعه فولاد در چهارمحال و بختیاری باید مباحث آمایش سرزمین و پیوست عدالت مورد توجه قرار بگیرد تا این طرح ها موجب توسعه و پیشرفت در استان شوند.

وی با بیان اینکه بر سر راه تولید و اجرای طرح های توسعه صنعتی در استان موانعی مانند زمین مناسب،تخصیص آب و مشکل برق وجود دارد،گفت:می توان برای مشکل کمبود آب از پساب استفاده کرد، همچنین کارخانه ها برای حل مشکل سوخت تنها به یک سوخت اکتفا نکنند، بلکه سوخت های جایگزین را برای مواقع بحرانی در نظر داشته باشند.

استاندار در ادامه خاطرنشان کرد: سرمایه گذارانی که برای سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری ورود پیدا می کنند، تلاش کنند از ظرفیت نیروهای جوان بومی و توانمند بهره ببرند، همچنین صنایع مستقر سرمایه خود را در بانک های استان سپرده گذاری کنند تا بتوان از این منابع مالی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مشاغل خرد استفاده کرد.

حیدری با اشاره به اینکه حمل بار توسط راه آهن یک روش مطمئن و کم هزینه تر نسبت به حمل و نقل بار توسط خودروهای سنگین محسوب می شود، عنوان کرد: سرمایه گذاران می توانند برای اجرای پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری مشارکت داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: خدمت به مردم یک نوع عبادت محسوب می شود، باید با قدرت و کار جهادی در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم، همچنین صاحبان صنایع در استان بخشی از درآمد خود را به بحث های توسعه ای و اقدامات فرهنگی اختصاص دهند.

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه تلاش شده در سه مجموعه فولادی فعال در استان از ظرفیت نیروهای بومی استفاده شود، اظهار کرد: ۹۲ درصد نیروهای شرکت فولاد سفیددشت بومی منطقه هستند.

محمود ارباب زاده افزود: همچنین در آزمون استخدامی برگزار شده برای جذب نیرو در طرح توسعه ای شرکت فولاد سفیددشت، متقاضیان ۱۰۰ درصد بومی بودند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد سفیددشت، تاراز و ورق خودرو در راستای مسئولیت های اجتماعی بخشی از درآمد خود را به این استان در راستای اقدامات عام المنفعه اختصاص می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید