229195

قطار توسعه و اشتغال فولاد غدیر روی ریل پیشرفت

دنیای معدن: مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز از توسعه و اشتغال پایدار این مجموعه بزرگ صنعتی گفت و عنوان داشت: «فولاد آمده تا در منطقه تحول ایجاد کند.»

به گزارش دنیای معدن، دکتر محسن مصطفی‌پور که در مراسم نمازجمعه 15 بهمن‌ماه نی‌ریز سخنرانی می‌کرد، با اشاره به این که فولاد آمده تا در منطقه محرومیت‌زدایی کند، اظهار داشت: «امروز قطار توسعه در مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز به راه افتاده و این توسعه هیچ هدفی ندارد جز ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، و هیچ هدفی ندارد جز رفع بیکاری. این قطار توسعه برای آن است که در آینده نزدیک، دیگر از نی‌ریز به عنوان منطقه محروم نام برده نشود و منطقه توسعه‌یافته شود.»

از زمانی که مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز این مسئولیت را برعهده گرفته، روند ساخت مجموعه فولاد‌سازی که قرار بود سالهای قبل به بهره‌برداری برسد سرعت بیشتری به خود گرفته و دکتر مصطفی‌پور حالا می‌گوید: «ما خودمان را مکلف می‌دانیم که در پایان بهار ۱۴۰۱، این کارخانه در مدار تولید قرار گیرد.»

او به برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف پیش روی این مجتمع از جمله ساخت کارخانه گندله‌سازی، ساخت کارخانه آهک، تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی کارخانه و … اشاره کرد و گفت که همه اینها باعث ایجاد اشتغال جدید می‌شود.

اول معیشت مردم، بعد تأمین آب

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر با بیان این که تأمین آب مجموعه فولاد بر معیشت مردم منطقه اولویت ندارد، گفت: «زمانی که من به اینجا آمدم، بحث تأمین آب کارخانه از سد چشمه عاشق بود. قرارداد آن هم با سازمان مربوطه بسته شده و پیمانکار انتخاب شده بود. اما به رغم این که برای ما هزینه‌برتر و همراه با مشکلات متعدد بود، از حق شرکت گذشتیم و به سمت پروژه انتقال آب از یک استان دیگر به استان فارس و با هزینه بسیار بالاتر رفتیم.

این یکی از نشانه‌هایی بود که صنعت فولاد در این منطقه در کنار مردم است. بارها من تأکید کردم که تأمین آب را بر معیشت و زندگی مردم مقدم نمی‌دانیم و در عمل هم آن را نشان داده‌ایم.»

اشتغال پایدار در منطقه

وی گریزی به مسئله اشتغال زد و عنوان داشت: «زمانی که به نی‌ریز آمدم، حدود ۲۰۰ نفر یا بیشتر در مجموعه ما کار می‌کردند؛ اما امروز به طور متوسط ۶۰۰ نفر کار می‌کنند. در همین چند ماه اخیر، پروژه مجتمع فرهنگی ورزشی که مزین است به نام سردار شهید سلیمانی، امروز فعال شده و فونداسیون و ستونهای سالن 2 هزار نفری آن اجرا شده و ۷۵ نی‌ریزی در آن مشغول به کار شده‌اند. در اسفند ماه که به فضل الهی ما پروژه ساخت کارخانه گندله‌سازی را به صورت رسمی آغاز خواهیم کرد، به مرور تا ۴۰۰ نفر به آن پروژه خواهند پیوست. البته ما برای این توسعه‌ها دو پیوست داریم؛ پیوست مسئولیت اجتماعی و پیوست محیط زیستی.»

فولاد آمده تا تحول ایجاد کند

مدیرعامل فولاد در ادامه تأکید کرد که فولاد آمده تا تحولی در زندگی مردم ایجاد کند. وی اذعان داشت: «مستند به آمار و ارقام می‌گوییم که چه تحولاتی در منطقه و در راستای مسئولیت اجتماعی ما به وجود آمده است. ما بنا نداریم مثل بعضی از سازمانها و نهادها کارهای روبنایی کنیم و به صورت گذرا مشکلی را حل کنیم. تصمیم ما در مجموعه مجتمع فولاد این است که حتماً کارهای ماندگاری در این شهرستان انجام شود؛ مثل برنامه‌هایی که برای درمانگاه قطرویه در نظر گرفته‌ایم.»

نی‌ریزی‌ها در اولویتند

وی با اشاره به حمایت مسئولان شهرستان، به دغدغه مردم منطقه در خصوص برگزاری آزمون استخدامی شرکت فولاد غدیر نی‌ریز اشاره کرد و گفت: «این که بگوییم ما فقط باید از همین شهرستان نیرو بگیریم و اجازه ندهیم حتی یک نفر از جایی دیگر در آزمون شرکت کند، زیبنده ما نیست. ما قصد برگزاری آزمونی کاربردی را با همکاری دانشگاه شیراز به عنوان یک دانشگاه معتبر داریم. هر کس که توانایی‌های حداقلی در این حوزه داشته باشد، طبیعتاً می‌تواند ورود کند. در کنار آن هم چند مزیت قرار دادیم و گفتیم کسانی که بومی شهرستان نی‌ریز و تابعه هستند، ضریب قابل توجهی دارند. به علاوه کسانی که در شرکتهای پیمانکاری ما طی سالهای سال کار کرده‌اند، آنها هم دارای یک ضریب هستند. در مرحله بعد یک ضریب دیگر هم برای خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران و نیروهای مسلح گذاشتیم که ما هر آنچه داریم، مدیون آنها هستیم.

همدل و همراز باشید

مصطفی‌پور از همه مردم و مسئولان خواست که با مجموعه فولاد غدیر نی‌ریز همدل، همراه و همراز باشند.

وی اشاره‌ای هم به موضوع اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری کرد و عنوان داشت: «قرار نیست که در منطقه پول‌پاشی کنیم. دیروز معاون وزیر صمت اینجا بود و با پیشنهاد ما موافقت کرد؛ ما در صنایعی غیر از صنایع خودمان که شما در آن توانایی دارید، مثل کشاورزی، دامپروری، حمل و نقل و…، کنارتان خواهیم بود. منابعتان را بیاورید و ما هم می‌آییم سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری می‌کنیم.»

نی‌ریز توسعه‌یافته، سرآمد کشور

وی با تأکید بر رعایت عدالت‌محوری در مجموعه فولاد غدیر اظهار داشت: «فولاد در کنار مردم است. زمانی که من وارد شرکت شدم، همه آن چیزی را که فکر می‌کردند تبعیض است، از بین بردم. ما عدالت را اجرا کردیم و همه همتمان را به کار می‌گیریم تا با همدلی و همراهی و مساعدت، قدم به قدم این موارد را پشت سر بگذاریم و در سال آینده خواهید دید که در پروژه‌های ما چند نفر مشغول به کار خواهند شد و روزی خواهد رسید که منطقه توسعه یافته نی‌ریز سرآمد مجموعه کشور خواهد شد.»

 

دیدگاهتان را بنویسید