229915

سرمایه گذاری مشترک چینی در بخش فولاد پاکستان

دنیای معدن: نشریه The Express Tribune پاکستان: یک شرکت سرمایه گذاری مشترک در بخش فولاد پاکستان آماده است تا پس از غلبه بر مشکلات اولیه، تولید خود را از سر بگیرد. شرکت فولاد Alhaj Steel بزرگترین سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی در صنعت فولاد است و مالکیت آن بین گروه آهن و فولاد HEBEI Xingang چین و گروه Alhaj پاکستان مشترک است.

به گزارش دنیای معدن، آقای «زوبیر خان» نایب رئیس شرکت فولاد Alhaj Asia Star گفت: این سرمایه گذاری مشترک یک واحد تولید فولاد با گرید 60 کیفیت بالا در «شهرک صنعتی گادون» در ناحیه Swabi استان Khyber Pakhtunkhwa با ظرفیت نصب شده 1500 تن در روز یا 0.5 میلیون تن در سال راه اندازی کرده است.

وی گفت: شرکت فولاد Alhaj فعالیت تجاری خود را در اواخر سال 2020 آغاز کرد و تولید را پس از چند ماه در اوایل سال 2021 به حالت تعلیق درآورد. با این حال، ما در حال حاضر با یک استراتژی بازاریابی نوین آماده هستیم و شریک چینی ما مصمم است به زودی تولید را از سر بگیرد.

هدف این سرمایه گذاری مشترک افزایش ظرفیت به 2 میلیون تن در سال در مرحله دوم است تا به بزرگترین تولیدکننده فولاد پاکستان پس از کارخانه دولتی «پاکستان‌استیل» تبدیل شود که در حال حاضر غیرفعال است. شرکت فولاد Alhaj بیش از 500 کارگر پاکستانی و چینی را استخدام کرده است و به عنوان یک عامل رونق بخشی به شهرک صنعتی گادون شناخته می شود.

یکی از مقامات ارشد شهرک صنعتی Gadoon که خواست نامش فاش نشود گفت: شرکت فولاد Alhaj به دلیل نوسانات ارزش روپیه مجبور به توقف فعالیت شد. وی ضمن اشاره به گفتگوی خود با مدیریت فولاد Alhaj افزود: این شرکت تمهیدات خود را برای راه اندازی مجدد تولید فولاد، خرید مواد اولیه و فراخوان مجدد کارکنان به سر کار نهایی کرده است.

وی گفت که شهرک صنعتی Gadoon اگر با آزادراه M-1 و بزرگراه Swat مرتبط شود، می تواند سرمایه گذاران چینی بیشتری را جذب کند. او ادامه داد که دولت Khyber Pakhtunkhwa کاغذبازی را برای اتصال آزادراه M-1 آغاز کرده است که این موضوع منطقه را بیشتر تقویت می کند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید