229400

در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی؛

مدول سوم تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۹۰۰ هزار تن در سال در فولاد هرمزگان احداث شد/پروژه‌ای متکی بر توان داخلی

دنیای معدن: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه پروژه مدول سوم تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۹۰۰ هزار تن در سال و با تکیه بر توان داخلی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز به فعالیت کرد.

 

به گزارش دنیای معدن، امروز، ۲۰ بهمن‌ماه و در ایام مبارک دهه فجر و همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مدیرروابط عمومی این شرکت، استاندار هرمزگان و سایر مدیران و مسئولان عملیات احداث مدول سوم تولید آهن اسفنجی فولاد هرمزگان، واحد دوم تولید گازهای صنعتی، مخازن ذخیره آهن اسفنجی و مگامدول احیا مستقیم ستاره سیمین هرمز آغاز شد.

مدول سوم تولید آهن اسفنجی فولاد هرمزگان با ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار تن در سال و با سرمایه‌گذاری حدود سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و در طی ۳۰ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

با بهره‌برداری از مدول سوم احیا در فولاد هرمزگان، ظرفیت تولید آهن اسفنجی در این شرکت به ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تن خواهد رسید و نیاز این شرکت به اصلی ترین ماده اولیه جهت تولید ۲ میلیون تن تختال در سال مرتفع خواهد شد.

این پروژه به صورت کامل با استفاده از توان پیمانکاران داخلی انجام خواهد شد و سرمایه‌گذاری مورد نیاز این پروژه با استفاده از منابع داخلی شرکت فولاد هرمزگان صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است این طرح یکی از چهار پروژه بزرگ فولادی با حمایت فولاد مبارکه و با سرمایه گذاری ده هزار میلیارد تومانی است که امروز در شرکت فولادهرمزگان احداث شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید