229568

افزایش سطح موجودی فولاد چین

دنیای معدن: با توجه به داده های انجمن آهن و فولاد چین میزان تولید محصولات فولادی چین در ۱۰ روز پایانی ماه ژانویه نسبت به روزهای قبل افزایش یافته است.

به گزارش «دنیای معدن» به نقل از متال بولتن، طبق داده های منتشر شده توسط انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در روز چهارشنبه (۹ فوریه)، موجودی بازار اسپات برای محصولات عمده فولادی چین در ۱۰ روز منتهی به تاریخ ۳۱ ژانویه در مقایسه با ۱۰ روز گذشته افزایش یافته است.

فعالان بازار اعلام کردند میزان تولید فولاد خام چین در تاریخ ۲۱ تا ۳۱ ژانویه حدود ۲.۰۱ میلیون تن در هر روز بوده است. این در حالی است که میزان تولید این محصول نسبت به ۱۰ روز گذشته حدود ۱.۳۲ درصد افزایش یافته است.

با توجه به داده های منتشر شده توسط انجمن آهن و فولاد چین (سیسا) در روز چهارشنبه میزان فولاد نهایی تولید شده در چین در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ ژانویه حدود ۱.۹۴ میلیون تن در هر روز شنیده شد. بررسی ها نشان داد میزان تولید فولاد نهایی نسبت به ۱۰ روز قبل با افزایش ۰.۹۲ درصدی همراه بوده است.

به نقل از تحلیل گران بازار میزان تولید فولاد میانی توسط کارخانه های چین در تاریخ ۲۱ تا ۳۱ ژانویه حدود ۱.۷۵ میلیون تن در هر روز گزارش شد. این در حالی است که میزان تولید فولاد میانی نسبت به ۱۰ روز گذشته حدود ۰.۳۵ درصد کاهش داشته است.

داده های منتشر شده توسط انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در روز چهارشنبه (۹ فوریه) نشان داد موجودی فولاد نهایی در کارخانه های مستقر در چین در تاریخ ۲۱ تا ۳۱ ژانویه حدود ۱۳.۶۸ میلیون تن بوده است. باید توجه داشت که مقدار موجودی فولاد نهایی در کارخانه های چین افزایش ۵۳۲۵۰۰ تنی (۴.۰۵ درصدی) را تجربه کرده است.

فعلان بازار اعلام کردند میزان کویل نورد گرم فولادی موجود در بازار اسپات چین در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ ژانویه حدود ۱.۷۱ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان موجودی این محصول نسبت به ۱۰ روز گذشته با افزایش ۱۰۰۰۰۰ تنی (۶.۲ درصدی) همراه بوده است.

براساس این داده ها، میزان کویل نورد سرد موجود در بازار اسپات چین در تاریخ ۲۱ تا ۳۱ ژانویه برابر ۱.۱۳ میلیون تن بوده است. باید توجه داشت که میزان موجودی این محصول نسبت به ۱۰ روز قبل افزایش ۱۰۰۰۰ تنی (۰.۹ درصدی) را تجربه کرده است.

تحلیل گران بازار اعلام کردند میزان ورق فولادی موجود در بازار اسپات چین در زمان ۲۱ تا ۳۱ ژانویه برابر ۱.۰۵ میلیون تن شنیده شد. بررسی ها نشان داد میزان تولید این محصول در بازار اسپات نسبت به ۱۰ روز قبل حدود ۴۰۰۰۰ تن (۴.۰ درصد) افزایش یافته است.

با توجه به داده های منتشر شده توسط انجمن آهن و فولاد چین (CISA) میزان سیم مفتول فولادی موجود در بازار اسپات چین در بازه ۲۱ تا ۳۱ ژانویه حدود ۱.۶۲ میلیون تن بوده است. باید توجه داشت میزان موجودی این محصول نسبت به ۱۰ روز قبل با افزایش ۲۴۰۰۰۰ تنی (۱۷.۴ درصدی) همراه بوده است.

معامله گران گزارش دادند میزان میلگرد فولادی تولید شده در بازار اسپات چین در زمان ۲۱ تا ۳۱ ژانویه حدود ۴.۱۲ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان تولید این محصول نسبت به ۱۰ روز قبل افزایش ۵۰۰۰۰۰ تنی (۱۳.۸ درصدی) را تجربه کرده است.

مجموع میزان موجودی پنج محصول اصلی در بازار اسپات چین در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ ژانویه حدود ۹.۶۳ میلیون تن شنیده شد. بررسی ها نشان داد میزان موجودی این محصول نسبت به ۱۰ روز گذشته ۸۹۰۰۰۰ تن (۱۰.۲ درصد) افزایش یافته است.

از ژانویه سال ۲۰۲۲ انجمن آهن و فولاد چین (CISA) شهر لانژو استان گانسو را در فهرست بازارهای اسپات مورد نظارت خود گنجانده است و مجموع این بازارها به ۲۱ شهر رسیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید