229447

قیمت فولاد چین در فوریه افزایش می یابد

دنیای معدن:براساس چشم انداز ماهانه Jianhua Wang تحلیلگر ارشد Mysteel : قیمت فولاد چین احتمالا در این ماه افزایش خواهد یافت زیرا فضای حمایتی اقتصاد کلان و شرایط بنیادی، تقویت شده است.

به گفته وانگ موجودی بازار فولاد در سراسر چین در سال جاری کمتر شده است و انتظار می رود انباشت موجودی در طول و پس از تعطیلات سال نو چین CNY از 31 ژانویه تا 6 فوریه کندتر از چند سال گذشته باشد.

28 ژانویه موجودی 5 محصول عمده فولادی شامل میلگرد، مفتول، نورد گرم، نورد سرد و مقاطع تخت متوسط در 184 کارخانه چینی و در میان انبارهای تجاری در 35 شهر چین که به طور منظم مورد بررسی Mysteel قرار می گیرد، 13 درصد یا 2.3 میلیون تن کاهش سالانه داشته است.

این گزارش می افزاید: به فولادسازان در برخی مناطق دستور داده شده تا زمانی که کشور میزبان بازی های المپیک زمستانی در پکن و اطراف آن در روزهای 4 تا 20 فوریه است محدودیت های شدید تولید را رعایت کنند. لذا تولید فولاد در میان کارخانه های تانگشان در شمال چین ممکن است در مجموع 60 هزار تن در روز کاهش یابد. وانگ پیش بینی می کند که به دلیل محدودیت های تولید، موجودی فولاد ممکن است حدود یک میلیون تن کاهش یابد.

وانگ می گوید: سودی که کارخانه ها از آن بهره می برند بر تولید فولاد آنها نیز تاثیر می گذارد. وانگ ادامه داد: قیمت سنگ آهن، کک و قراضه فولادی همگی قبل از تعطیلات به میزان قابل توجهی افزایش یافت و این افزایش ها بدون شک هزینه های تولید فولاد را در طول و پس از تعطیلات سال نو CNY افزایش خواهد داد.

وانگ همچنین خاطر نشان کرد به محض اینکه اقدامات محدودکننده بر روی آنها کاهش یابد ممکن است به دلیل سود بالاتر و جبران افزایش هزینه های تولید، کارخانه های بیشتری تولید را از سر بگیرند.

درمورد تقاضای فولاد نیز انتظار می رود این تقاضا زودتر از سال های گذشته ایجاد شود و این ممکن است تاحدودی جو بازار را تقویت نماید. در همین حال به گفته وانگ کار بر روی پروژه های زیرساختی تازه راه اندازی شده نیز ممکن است به تدریج پس از تعطیلات شتاب بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید