229024

موجودی محصولات اصلی فولادی کارخانه های چین در بازار نسبتا آرام قبل از تعطیلات سال نو، افزایش یافت

دنیای معدن: موجودی پنج محصول اصلی فولاد کربنی شامل میلگرد، مفتول، نورد گرم، نورد سرد و مقاطع تخت متوسط در 184 کارخانه فولاد چین تحت نظرسنجی «مای استیل» با 2.7 درصد افزایش هفتگی طی دوره 20 تا 26 ژانویه همراه شد و این افزایش به دلیل آرام بودن بازار داخلی فولاد و بهبود تولید کارخانه ها بوده است.

به گزارش دنیای معدن، کل موجودی پنج محصول اصلی فولادی تا 26 ژانویه به 4.36 میلیون تن رسید که 116 هزار و 400 تن دیگر افزایش هفتگی یافت. این بررسی ها نشان می دهد که در میان مجموع تولیدات، تناژ میلگرد و مفتول به ترتیب با 125 هزار و 900 تن و 21 هزار و 700 تن بیشترین افزایش هفتگی را داشتند.

موسسه Mysteel Global اظهار داشت: انباشت بیشتر موجودی عمدتاً به این واقعیت مربوط می شود که معاملات در بازار فیزیکی از ابتدای هفته قبل از تعطیلات متوقف شده بود زیرا اکثر مصرف کنندگان نهایی و تجار فعالیت خود را همزمان با تعطیلات سال نو چین (CNY) در 31 ژانویه تا 6 فوریه متوقف کردند.

طی دوره 20 تا 26 ژانویه، کل تولید پنج محصول اصلی فولاد در میان کارخانه‌های فولادی مورد بررسی، روند صعودی خود را پس از کاهش هفتگی نسبت به هفته قبل از سر گرفت و با 0.3 درصد افزایش هفتگی به 9.14 میلیون تن رسید چراکه برخی کارخانه های فولاد داخلی پس از اتمام فرآیند تعمیر و نگهداری، تولید را از سر گرفتند.

با اشاره به تقاضای راکد برای فولاد قبل از تعطیلات سال نو چین (CNY)، موجودی این پنج محصول فولادی در انبارهای تجاری در 132 شهر چین به سرعت رشد کرد و به 17.4 میلیون تن در دوره 21 تا 27 ژانویه رسید که سرعت این رشد در مقابل رشد هفتگی 6.6 درصدی هفته قبل تر، 15.8 درصد به صورت هفتگی بوده است.

با این حال، قیمت‌های داخلی فولاد به دلیل حمایت از نرخ های بالاتر اعلام شده توسط برخی کارخانه‌های فولاد چین، همچنان به آرامی افزایش یافت.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید