229490

کارشناس کنترل برنامه‌ریزی و کنترل کیفی بومی‌سازی فولاد مبارکه:

بومی‌سازی در فولاد مبارکه نهادینه شده است

دنیای معدن: کارشناس کنترل برنامه‌ریزی و کنترل کیفی بومی‌سازی فولاد مبارکه گفت: خوشبختانه در فولاد مبارکه موضوع بومی سازی نهادینه و توسط مدیریت فولاد مبارکه در نقشه استراتژیک شرکت دیده شده است.

به گزارش دنیای معدن، سید ابوالفضل موسوی زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در حوزه بومی سازی وجود دارد این است که همه صنایع از اقدامات و پروژه‌های بومی‌سازی سایر شرکت‌ها اطلاع ندارند.ایجاد اینگونه نمایشگاه‌ها باعث می‌شود که اطلاعاتی که در زمینه ساخت و ایجاد تکنولوژی در بومی‌سازی به وجود آمده است در شرکت‌ها به اشتراک گذاشته شود. به علاوه حضور بزرگان صنعت ما در نمایشگاه نیز باعث می‌شود صحبت‌های شرکت‌های فولادساز یا سازنده محصولات شنیده شود.

وی افزود: بومی‌سازی یک فعل تنها نیست؛ یک فرآیند است. از زمان اعلام نیاز، شناسایی، ارزیابی و انتخاب شرکت‌های بومی‌ساز، ایجاد تکنولوژی ساخت قطعه و سپس ساخت آن همه اجزای درگیر در طول فرایند باید در آن حضور فعال داشته باشند. خوشبختانه در فولاد مبارکه این موضوع نهادینه شده است و توسط مدیریت فولاد مبارکه در نقشه استراتژیک شرکت دیده شده و عملا فرصت‌هایی در اختیار این واحد قرار گرفته است.

کارشناس کنترل، برنامه‌ریزی و کنترل کیفی بومی‌سازی گفت: در فولاد مبارکه واحد بومی‌سازی در مسیر خرید قرار دارد. در این مسیر کارشناسان مسیر خرید قطعه یدکی را مشخص می‌کنند که به بیان دیگر کارشناسان تعیین می‌کنند که قطعه یا ساخت داخل شود و یا به صورت موازی علاوه بر خرید خارجی بومی سازی آن نیز انجام شود.

موسوی زاده افزود: عملا در فولاد مبارکه بسیاری از قطعات در داخل کشور ساخته شده، مشکلات موجود در بخش خطوط تولید مرتفع شده و تکنولوژی مورد توقع فولاد مبارکه به شرکت سازنده منتقل شده است. این انتقال دانش باعث می‌شود همپای برطرف کردن نیاز فولاد مبارکه صنایع کشور هم از لحاظ تکنولوژی و ابزار و هم از لحاظ دانش فنی دانش فنی هم بومی‌سازی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید