228706

شفاف سازی شرکت های فولادساز در سامانه کدال

دنیای معدن: ناشران بورسی و فرابورسی با فرا رسیدن موعد ارائه صورت های مالی ۹ماهه شرکت ها یک به یک عملکرد مالی سه فصل گذشته خود را در سامانه کدال منتشر کردند. شرکت های فولادساز نیز به مثابه سایر نمادها عملکرد خود را به اطلاع سهامداران رساندند.

به گزارش دنیای معدن، این روزها با فرا رسیدن موعد ارائه صورت های مالی ۹ماهه شرکت ها، ناشران بورسی و فرابورسی یک به یک عملکرد مالی سه فصل گذشته خود را در سامانه کدال منتشر کردند. شرکت های فولادساز نیز به مثابه سایر نمادها عملکرد ۹ماهه خود را به اطلاع سهامداران رساندند. این صنعت، یکی از صنایع بورسی محسوب می شود. در این گزارش عملکرد سه فصل گذشته نمادهای فولادی آورده شده است که ۶نماد با جزئیات بیشتری بررسی شده اند.

فولاد

فولاد مبارکه اصفهان با ارزش بازار ۶/ ۲۹۰ هزار میلیارد تومان در بازار اول (تابلوی اصلی) بورس با قیمت ۹هزار و ۹۲۰ریال معامله می شود وP/ E سهم آن برابر با ۱/ ۴ است. بر اساس صورت مالی ۹ماهه شرکت، «فولاد» در سه فصل گذشته ۱۰۵ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۱۲درصدی داشته است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در این ۹ماه ۴/ ۵۹ هزار میلیارد تومان سود ناخالص و ۵۳ هزار میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده که به ترتیب نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۵۷درصد و ۱۵۶ درصد رشد داشته است. میزان سود خالص هر سهم در این سه فصل برابر با ۲/ ۱۸۱تومان به ازای هر سهم است.

در مدت مشابه سال گذشته، این رقم ۷/ ۷۰تومان به ازای هر سهم بوده که در ۹ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد ۱۵۶درصدی همراه شده است. همچنین شرکت در سه فصل گذشته حدود ۱/ ۶میلیون تن محصول تولید کرده است. شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۵/ ۴میلیون تن محصول را با رقم کل ۲/ ۹۰ هزار میلیارد تومان در داخل کشور و ۹۱۹ هزار تن محصول را به خارج از کشور صادر کرده که رقم ماحصل از فروش صادراتی برابر با عدد ۷/ ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده و نسبت به دوره مشابه سال قبل فروش داخلی رشد ۱۱۵درصدی و فروش صادراتی رشد ۹۶درصدی داشته است. میزان درآمد شرکت در فصل پاییز ۸/ ۳۸ هزار میلیارد تومان، در فصل تابستان ۴/ ۳۲ هزار میلیارد تومان و در فصل بهار ۶/ ۳۳ هزار میلیارد تومان و سود محقق شده برای هر سهم به ترتیب فصل برابر با ۳/ ۴۷تومان، ۷/ ۷۳تومان و ۲/ ۶۰تومان بوده است.

فخوز

شرکت فولاد خوزستان با ارزش بازار ۴/ ۶۰ هزار میلیارد تومان در بازار اول (تابلوی اصلی) بورس با قیمت۵۰۴۰ریال معامله می شود و P/ E سهم آن برابر با ۲/ ۴ است. بر اساس صورت مالی ۹ماهه شرکت، «فخوز» در سه فصل گذشته ۳۳ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی کسب کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۵۸درصدی داشته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید