229399

با حضور طیب‌نیا؛

فولاد هرمزگان در مسیر توسعه/افتتاح ۴ پروژه عظیم فولادی با حمایت فولاد مبارکه همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب

دنیای معدن: در آستانه سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، امروز بیستم بهمن‌ماه با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ۴ طرح عظیم فولاد هرمزگان افتتاح خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و مدیر روابط عمومی و هیئت همراه، عملیات احداث چهار پروژه بزرگ فولادی با حمایت فولاد مبارکه و با سرمایه گذاری ده هزار میلیارد تومانی در شرکت فولاد هرمزگان آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است که شرکت فولاد هرمزگان، دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب، در کنار خلیج نیلگون همیشه فارس در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است که با وجود این شرکت استان هرمزگان به قطب سوم فولاد کشور تبدیل شده است.

از ویژگیهای این شرکت مجاورت با آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس جهت دسترسی آسان به آب‌های آزاد، نزدیکی به مخازن عظیم گاز عسلویه، مجاورت با ذخایر سنگ آهن گل گهر، مجتمع بندری شهید رجایی و حمل و نقل جاده‌ای و ریلی است.

طرح احداث یک مجتمع عظیم فولادی در سال ۱۳۷۸ در استان هرمزگان در در دستور کار شورای محترم اقتصاد مطرح و پس از تائید مراحل اجرایی بزرگترین پروژه وزارت صنایع و معادن شامل خاکبرداری، بتن ریزی، ساخت اسکله های عظیم فولادی و هزاران تن مصالح و تجهیزات مورد نیاز دیگر در سال ۱۳۸۵ آغاز شد.

واحد احیاء مستقیم ،کارخانه آهن سازی، با ظرفیت سالانه هزار و ۶۵۰ تن آهن اسفنجی در مدت ۳۲ ماه با تلاش بی وقفه متخصصان و صنعت‌گران داخلی که در نوع خود یک رکورد بی نظیر ساخت در کشور است اجرا و در مهرماه ۱۳۸۷ وارد فاز راه اندازی سرد و در اسفند ماه همان سال با حضور ریاست محترم جمهور راه اندازی شد.

در سال ۱۳۸۹ واحد فولادسازی نیز وارد فاز تست گرم شد که همزمان با اعیاد با سعادت شعبانیه در مرداد ماه همان سال نخستین ذوب کوره قوس الکتریکی و در ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۰ اولین تختال آزمایشی شرکت فولاد هرمزگان تولید شد.

شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی ۱.۵ میلیون تن تختال اسلب به ضخامت ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی متر، عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر و طول ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ میلی متر است. همچنین این شرکت قادر به تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، ۹۰ هزار تن آهک در سال، ۷۵۰۰ نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت، ۱۸۰۰۰ نرمال متر مکعب بر ساعت نیتروژن و ۱۲۰ نرمال متر مکعب بر ساعت آرگون است.

شرکت فولاد هرمزگان با برخورداری از آخرین دستاوردهای پیشرفته صنعت فولاد و با بهره‌مندی از نیروهای انسانی متخصص و مجرب، یکی از مهم‌ترین ثمرات شرکت فولادمبارکه در راستای تحقق شعار فولاد به وسعت ایران است.

 

دیدگاهتان را بنویسید