229103

رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد:

ثبت رکورد حمل ۷.۸ میلیون تن محصول به مقصد مشتریان

دنیای معدن: رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه گفت: در سال ۹۹ رکورد جدیدی را در حمل و جابه‌جایی ۷.۸ میلیون تن محصول به مقصد مشتریان به دست آوردیم؛ اگر تولید دچار نوسان شود و محدودیت‌هایی بر آن اعمال شود، این موضوع خودش را در مقدار محصول نهایی و حمل کالا نشان می‌دهد.

 

 

به گزارش دنیای معدن؛ مجید فخاری رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با رادیوم فولاد گفت: در این واحد همان‌طور که از عنوان آن مشخص است، برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات شرکت انجام می‌شود؛ وظیفه تحویل به‌موقع کالا به مشتریان داخلی و خارجی به عهده این واحد است و ما و همکارانمان همه تلاش خود را برای تحقق این موضوع انجام می‌دهیم.

وی افزود: محصولات پس از تولید، آماده‌سازی شده و درصورتی‌که ازنظر کیفی و تجاری دارای محدودیت‌ نباشند، در اختیار ما قرار می‌گیرند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. با توجه به درخواست مشتریان، اگر مشتری از امکانات ریلی برخوردار باشد، محصول به‌صورت ریلی ارسال می‌شود و درصورتی‌که این امکان فراهم نباشد، از طریق جاده این کار انجام می‌شود. حدود ۸۵ درصد از حمل بار برای مشتری از طریق جاده و حدود ۱۵ درصد نیز از طریق خطوط ریلی انجام می‌شود.

رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: در سال ۹۹ رکورد جدیدی را در حمل و جابه‌جایی ۷.۸ میلیون تن محصول به مقصد مشتریان به دست آوردیم؛ البته حمل محصولات تأثیرپذیر از شرایط تولید است و اگر تولید دچار نوسان شود و محدودیت‌هایی بر آن اعمال می‌شود این موضوع خودش را در مقدار محصول نهایی و حمل کالا نشان می‌دهد.

ارسال کالا برای ۳ هزار مشتری در سراسر کشور

وی بیان داشت: در قسمت ریلی همکاری‌های خوبی را با واحد حمل‌ونقل و پشتیبانی داریم؛ محصولات تقریبا در همه استان‌ها برای حدود ۳ هزار مشتری ارسال می‌شود. مشتریان صادراتی نیز بخشی از کالای حمل شده را دریافت می‌کنند. تحویل کالا برای این دسته از مشتریان روی عرشه کشتی، در گمرکات مرزی یا به‌صورت ترانزیتی در خارج از کشور انجام می‌شود.

رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: در سال ۹۹ محدودیت‌هایی در تولید ایجاد شد که افت تولید و در نهایت افت نسبی حمل را به دنبال داشته است. تلاش ما و همه همکارانمان در فولاد مبارکه این است که بتوانیم کاهش تولید ناشی از محدودیت‌های اعمال‌شده را در فرصت باقی‌مانده از سال جبران کنیم.

حمل ۶ میلیون و ۱۴۰ هزار تن محصول به اقصی‌نقاط کشور

وی تصریح کرد: در ۴ ماه نخست امسال، حمل، متناسب با تولید روند روبه‌رشدی داشته، ولی به خاطر محدودیت‌های فصل تابستان که طبیعتا بر حوزه تولید تأثیر گذاشت، در زمینه حمل محصول نیز این موضوع محسوس بود و عملا برنامه‌های ابتدای سال دچار چالش‌هایی شد. امیدواریم تا جایی که امکان دارد شرایط تولید با رفع محدودیت‌ها بهتر شود و در نهایت بتوانیم به اهداف سال جاری را تا حد ممکن برسیم.

فخاری عنوان داشت: در سال جاری بالغ‌بر ۶ میلیون و ۱۴۰ هزار تن محصول به اقصی‌نقاط کشور و مشتریان خارجی ارسال شده است. از ابتدای بهره‌برداری تاکنون بیشتر از ۱۲۶ میلیون تن محصول ارسال شده که این حجم زیاد ارسال سبب شکل‌گیری یکی از بزرگ‌ترین ناوگان‌های حمل‌ونقل کشور در شرکت فولاد مبارکه شده که از آن به‌عنوان بندر خشک کشور یاد می‌شود.

فولاد مبارکه عامل اشتغال پایدار در کشور

وی ادامه داد: در نشستی که اخیرا با معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان داشتیم، ایشان به این نکته اشاره کردند که اصفهان به دلیل وجود فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین مرکز حمل کالا در کشور به شمار می‌رود. این موضوع باعث شده صنعت حمل‌ونقل در این منطقه شکل بگیرد و بخش خصوصی در آن فعال باشد. در حال حاضر روزانه بالغ‌بر هزار مکانیسم حمل جاده‌ای به فولاد مبارکه وارد شده و حدود ۵۰ واگن نیز در این شرکت بارگیری می‌شود.

رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه یادآور شد: فولاد مبارکه به مأمنی برای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه حمل‌ونقل تبدیل شده و رانندگان از کل کشور به آن مراجعه می‌کنند. تعاملات ما و شرکت‌های حمل‌ونقل و ارگان‌ها و نهادهای فعال در حوزه حمل‌ونقل در حمل این حجم زیاد از کالا بی‌تأثیر نیست و بدون تعامل، همراهی، همکاری و هماهنگی این حجم از ارسال امکان‌پذیر نیست.

به حداقل رساندن محدودیت‌های کرونایی بر فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه

وی بیان داشت: تا چند سال آینده حجم ارسال‌ها از فولاد مبارکه به بیش از ۱۰ میلیون تن خواهد رسید که این آمادگی باید در ناوگان منطقه ایجاد شود تا بتواند این رشد متناسب با نیازهای فولاد مبارکه صورت پذیرد. برای این کار ما تعاملات مختلفی در سطوح مختلف داریم و برای رساندن محصول به مشتری در کمترین زمان تمام تلاش خود را می‌کنیم.

فخاری در پایان اضافه کرد: ویروس کرونا محدودیت‌هایی در زمینه فروش و حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه ایجاد کرد. این محدودیت‌ها در ابتدای کار شدت بیشتری داشت که با تدابیر اندیشیده‌شده با همکاری نواحی تولیدی، همکاران ما در شرکت فولاد مبارکه و سالن اعلام بار منطقه، این تأثیر به حداقل رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید