227577

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در دیدار با رسانه‌های شهرستان‌های مبارکه و لنجان تأکید کرد:

ضرورت روایت دستاوردهای فولاد مبارکه برای تزریق امید به جامعه

دنیای معدن: مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه گفت:از رسانه‌ها انتظار داریم با روایت توانمندی‌ها و دستاوردهای فولاد مبارکه به عنوان صنعت استراتژیک کشور، احساس غرور و امید را به جامعه تزریق کنند.

به گزارش دنیای معدن، نشست هم‌اندیشی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با رسانه‌های شهرستان‌های مبارکه و لنجان برگزار شد.

در این نشست، هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) اظهار کرد: در راستای تداوم سلسله‌جلسات منظم روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با اصحاب محترم رسانه، فرصت دیگری فراهم شد تا با اصحاب رسانه شهرستان مبارکه دیداری صورت گیرد.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد روابط عمومی این شرکت با فعالان رسانه‌ای سراسر کشور خاطرنشان کرد: حجم گسترده‌ای از ارتباطات رسانه‌ای میان روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه و رسانه‌های کشور شکل گرفته است.

فولاد مبارکه گرداننده چرخ اقتصادی کشور است

وی با بیان اینکه سعی ما همواره در راستای برقراری ارتباط مؤثر و دائمی با رسانه‌ها بوده است، اما متأسفانه به دلیل محدودیت‌های دوران شیوع ویروس کرونا، دیدارهای حضوری با رسانه‌ها کاهش پیدا کرد، اذعان داشت: حمایت رسانه‌ها از فولاد مبارکه به‌عنوان یک صنعت ملی، امری بسیار ضروری و مهم است؛ چراکه این صنعت در همه عرصه‌ها خوش درخشیده و به‌نوعی گرداننده چرخ اقتصادی کشور است.

نباتی‌نژاد با تأکید بر اهمیت و جایگاه ویژه فولاد مبارکه در کشور ادامه داد: حمایت از مجموعه‌های رسانه‌ای، فرهنگی و تبلیغاتی در دستور کار روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه است، اما این نکته را هم باید در نظر داشت که با رشد فزاینده رسانه‌ها در کشور، برقراری ارتباط مستمر و مداوم با همه رسانه‌ها در یک بازه زمانی محدود امکان‌پذیر نیست.

باید به فولاد مبارکه نگاه ملی داشت

وی با بیان اینکه باید به فولاد مبارکه نگاه ملی داشت، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی درخصوص مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه این شرکت حمایت‌های خود را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و ورزشی از شهرستان مبارکه دریغ نکرده و انتظار ما از رسانه‌های این شهرستان بازتاب و انعکاس این فعالیت‌هاست.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به نقش ویژه رسانه‌ها در بازتاب سرآمدی فولاد مبارکه در بهینه‌سازی مصرف آب در میان فولادسازان جهان گفت: اطلاع‌رسانی صحیحی از میزان مصرف آب فولاد مبارکه صورت نگرفته که انتظار می‌رود رسانه‌ها در انعکاس اقدامات مؤثر این شرکت در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب اهتمام بیشتری داشته باشند.

ضرورت روایت دستاوردهای فولاد مبارکه برای تزریق امید به جامعه

 بنا بر این گزارش، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های شهرستان لنجان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه فولاد مبارکه یک افتخار ملی است و نقش رسانه‌ها در روایت توانمندی‌ها و دستاوردهای این صنعت ضروری است، اظهار کرد: فولاد مبارکه به‌عنوان صنعت استراتژیک کشور، نیازی به بازاریابی و تبلیغات برای جلب مشتری ندارد، اما همواره از رسانه‌ها خواسته و می‌خواهد که با روایت توانمندی‌ها و دستاوردهایش، احساس غرور و امید را به جامعه تزریق کنند.

تعامل با رسانه‌ها براساس شیوه‌نامه ارزیابی رسانه‌ها

وی با بیان اینکه انتظارات رسانه‌ها از شرکت فولاد مبارکه باید منطقی باشد، افزود: افزایش و گسترش رسانه‌ها در کشور باعث شده که فولاد مبارکه برای تعامل با آن‌ها براساس معیارهای ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل کند.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: در همین راستا روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه از مردادماه 1400 شیوه‌نامه‌ای برای ارزیابی رسانه‌ها و تعامل با آن‌ها تدوین کرد تا از هرگونه رفتار سلیقه‌ای در برابر رسانه‌ها اجتناب شود و اگر در این مسیر اشکالاتی وجود دارد، رسانه‌ها هستند که باید درصدد ارتقای امتیاز کیفی خود باشند.

سهم بسزای صنایع در کمک به اقتصاد و اشتغال کشور

وی با اشاره به بازدید اصحاب رسانه از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه در راستای آشنایی با سازگاری این صنعت با محیط‌زیست گفت: رویکردهای فولاد مبارکه در تأمین آب و تصفیه پساب در خاورمیانه و جهان کم‌نظیر است؛ بهینه‌سازی مصرف آب در فرایندهای تولید، جمع‌آوری و انتقال پساب شهری، تصفیه و بازچرخانی پساب صنعتی شرکت علاوه بر کاهش وابستگی فولاد مبارکه به آب خام، به ارتقای سطح بهداشت و حفظ محیط‌زیست منطقه منجر شده و رسانه‌ها می‌توانند پس از بازدیدی که داشته‌اند، اقدامات مهم زیست‌محیطی فولاد مبارکه را انعکاس دهند.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه وظیفه رسانه‌ها، آگاهی‌رسانی منصفانه به جامعه است، با تأکید بر ضرورت تولید محتوای رسانه‌ای به‌ویژه در حوزه صنعت و صنایع فولادی خاطرنشان کرد: طی ماه‌های اخیر هجمه‌هایی بر صنایع کشور وارد شده و این در حالی است که صنایع علی‌رغم نیاز به انرژی و مصرف آن، سهم بسزایی در کمک به اقتصاد و اشتغال کشور دارند.

فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه انرژی در بخش خانگی یکی از رسالت‌های خطیر رسانه‌هاست

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص مصرف بهینه انرژی در بخش خانگی اذعان داشت: ترویج این فرهنگ یکی از رسالت‌های خطیر رسانه‌هاست؛ چراکه مصرف بیش‌ازاندازه انرژی در بخش خانگی موجب اتلاف منابع کشور خواهد شد، اما در بخش صنعت، موجب اعتلای اقتصاد کشور می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه از بدو تأسیس تاکنون در مسیر صنعت سبز حرکت کرده است، تصریح کرد: احداث تصفیه‌خانه صنعتی، ارتقای تصفیه‌خانه استحصال پساب شهرهای اطراف ازجمله اقدامات زیست‌محیطی شرکت فولاد مبارکه در آینده نزدیک است، اقداماتی که میان فولادسازان جهان سرآمد بوده و رسانه‌ها باید در انعکاس آن یاری رسانند.

علی‌محمد حبیب‌اللهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از روابط عمومی فولاد مبارکه برای فراهم کردن فرصت بازدید رسانه‌ها از خطوط تولید این شرکت اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانیم که از صنعت کشورمان حمایت کنیم و در خصوص فعالیت‌های صنایع روشنگری کنیم.

 اسماعیل احمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبارکه نیز ضمن تقدیر از عملکرد روابط عمومی فولاد مبارکه در راستای تقویت تعاملات با رسانه‌ها، از فراهم کردن زمینه بازدید اصحاب رسانه شهرستان مبارکه از خطوط تولید فولاد مبارکه قدردانی کرد.

سید رسول موسوی، معاون فرهنگی شهرداری مبارکه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و جایگاه رسانه، آمادگی شهرداری مبارکه برای تعامل سازنده و اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک با فولاد مبارکه را اعلام کرد.

همچنین در این نشست خبرنگاران شهرستان‌های مبارکه و لنجان به بیان دیدگاه‌های خود درباره بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه پرداختند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید