226834

پیش بینی می شود قیمت جهانی فولاد در سال 2022 همچنان بالا بماند

دنیای معدن - موسسه MEPS ایتالیا: فعالان بازار فولاد به طور فزاینده ای در مورد نیازهای خرید خود محتاط شده اند. دیدگاه رو به جلو در مورد قیمت های جهانی، به ویژه برای محصولات نوردی، به تدریج منفی تر می شود. رکوردهای بالای قیمت ثبت شده در تابستان 2021 بسیاری را شگفت زده کرد.

به گزارش دنیای معدن، اوج چرخه های قیمت در نقاط مختلف در هر منطقه رخ داده است. ارزش معاملات اروپا در ژوئن سال جاری به بالاترین سطح خود رسید، در حالی که ارزش معاملات در آمریکای شمالی در سپتامبر به اوج خود رسید. قیمت های آسیایی نیز در ماه های تابستان به ثبات رسید.

چشم انداز برای آغاز سال 2022 به دلیل موج دیگری از کرونا که سراسر جهان را فراگرفته مبهم است. سویه تهدید آمیز آُمیکرون ممکن است روند بهبود بازار فولاد را کند کند. بسیاری از خریداران نگران سقوط قیمت در ماه های آینده هستند. روندهای متفاوت، در سه منطقه مورد تحقیق، در کوتاه مدت پیش بینی شده است.

پیش‌بینی می‌شود که قیمت محصولات تخت اروپا در ماه‌های ابتدایی سال 2022 رو به بالا حرکت کند. پیش‌بینی می‌شود در این زمان خریدها از سر گرفته شوند. کارخانه‌ها مشتاق هستند تا هزینه‌های رو به رشد خود برای برق و گاز را جبران کنند.

انتظار می‌رود ارزش معاملات آمریکای شمالی در ماه‌های آینده به کاهش خود ادامه دهد. فعالیت خرید در میان افزایش سطح موجودی در بین توزیع کنندگان و مراکز خدماتی ضعیف شده است. فولادسازان داخلی احتمالاً برای افزایش فروش تخفیف هایی ارائه می دهند.

موسسه MEPS پیش بینی کرده که میانگین ارزش معاملات ترکیبی محصولات تخت آسیایی در آینده نزدیک کاهش یابد. شیوع کرونا در سراسر منطقه، فعالیت و تمایلات بازار را تضعیف کرده است. تقویت قیمت‌های فصلی نسبتاً کمی در بهار انتظار می رود.

کاهش در ارزش فروش فولاد در نیمه دوم سال 2022 در تمام مناطق مورد بررسی، پیش بینی می شود. کاهش رشد مصرف محصولات تخت، به دلیل قیمت تورمی فولاد و سایر مواد، پیش بینی می شود. فشار تورمی احتمالاً مخارج مصرف کننده را کاهش می دهد. علاوه بر این، انتظار می رود بهبود تقاضا از سوی بخش خودرو ادامه داشته باشد.

موسسه MEPS علیرغم ترس رو به رشد از سوی تعدادی از خریداران در بازار، سقوط قیمت ها را انتظار ندارد. پیش بینی می شود، قیمت معاملات جهانی کندتر از افزایش آن در سال گذشته کاهش یابد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که قیمت معاملات ترکیبی محصولات تخت جهانی به طور متوسط   در حدود 1220 دلار در هر تن در سال 2022 باشد که تقریباً 60 درصد از ارقام سال های 2010 تا 2019 بیشتر است.

انتظار می رود قیمت ها به دلیل افزایش مخارج ورودی کارخانه و حرکت به سمت کربن زدایی صنعت، حمایتی بالاتر از میانگین های تاریخی پیدا کنند. چشم انداز اقتصادی برای سال 2022 نیز نسبتا قوی است. این علیرغم خطرات نزولی مرتبط با سویه جدید کووید و سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی و مالی در بسیاری از کشورهای دنیا است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید