226816

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در بازدید از فولاد مبارکه:

رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای به فولاد مبارکه داشته باشد/ این صنعت میزان وابستگی به آب خام را به شدت کاهش داده است

دنیای معدن: حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی گفت: منافع و درآمد این شرکت نیز در کل کشور توزیع می‌شود، بنابراین از رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور تقاضامندم که توجه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشند چراکه نخستین و بزرگترین واحد تولید آهن اسفنجی در دنیا برای فولاد مبارکه عنوان کوچکی نیست و نیازمند تصمیمات دقیق‌تری است.

به گزارش دنیای معدن، نماینده مردم خمینی‌شهر و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از خطوط تولید، تصفیه‌خانه پساب صنعتی و تصفیه‌خانه استحصال پساب شهری شرکت فولاد مبارکه با بیان این که فولاد مبارکه صنعتی محلی و منطقه‌ای نیست و باید به آن نگاه ملی داشت، اظهار کرد: مصرف بهینه آب در فولاد مبارکه و چالش محدودیت انرژی در این شرکت بهانه‌ای برای بازدید از این صنعت شد.

وی با بیان این که ۳ هزار و ۵۰۰ صنعت به صورت مستقیم به شرکت فولاد مبارکه وابسته هستند و در برخی تصمیم‌گیری‌ها به این موضوع توجه نمی‌شود، افزود: طی بازدیدی که از فولاد مبارکه انجام شد، مسائل و مشکلات این بنگاه صنعتی در خصوص تأمین گاز مورد نیاز مطرح شد که امیدواریم مسئولان دولتی در رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصفیه و بازچرخانی آب در شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: اعداد و ارقامی که در خصوص مصرف آب فولاد مبارکه در رسانه‌ها مطرح شده اعداد و ارقام صحیحی نیست و این در حالی است که این مجموعه با بهینه‌سازی مصرف آب در فرایندهای تولید فولاد، جمع‌آوری و استحصال پساب شهری و همچنین تصفیه و بازچرخانی پساب صنعتی علاوه بر ارتقای سطح بهداشت و حفظ محیط زیست، با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده، میزان وابستگی به آب خام را به شدت کاهش داده است.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه مصرف آب خام توسط شرکت فولاد مبارکه در افق ۱۴۰۴ اذعان داشت: شرکت فولاد مبارکه الگوی سایر صنایع کشور در مصرف بهینه آب در کشور است و نمونه دومی در این خصوص در کشور نداریم که با تولید ۳۰ درصد از فولاد کشور تا این میزان در مصرف آب خام صرفه‌جویی کند.

حجت‌الاسلام نقدعلی اضافه کرد: در خصوص چگونگی بازچرخانی و مصرف آب و تصفیه پساب توسط شرکت فولاد مبارکه به‌جاست جامعه نخبگانی و مسئولین اطلاع‌رسانی بهتری صورت گیرد.

وی با بیان این که فولاد مبارکه سعی کرده کمترین میزان آلایندگی را داشته باشد، تأکید کرد: این شرکت در زمینه کاهش آلایندگی هم جایگاه برتری دارد اما متاسفانه سوء برداشت‌ها و اطلاعات غلطی در این خصوص مطرح شده که لازم است توسط جامعه نخبگانی برطرف شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: فولاد مبارکه نه تنها برای استان اصفهان اشتغال‌آفرینی داشته بلکه بخش عمده‌ای از اشتغال کشور را پوشش داده  و درآمد این مجموعه یک درآمد ملی است و صرفاً به استان اصفهان اختصاص ندارد، بنابراین برخی مسئولین نباید این برداشت را داشته باشند که درآمد فولاد مبارکه در اصفهان هزینه می‌شود.

وی با بیان این که فولاد مبارکه یک افتخار ملی است، تأکید کرد: منافع و درآمد این شرکت نیز در کل کشور توزیع می‌شود، بنابراین از رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور تقاضامندم که توجه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشند چراکه نخستین و بزرگترین واحد تولید آهن اسفنجی در دنیا برای فولاد مبارکه عنوان کوچکی نیست و نیازمند تصمیمات دقیق‌تری است.

حجت‌الاسلام نقدعلی ادامه داد: در موضوع مسئولیت‌های اجتماعی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه روند جدیدی را رقم زده که قابل تقدیر است چراکه این امر به صورت هدفمند در حال انجام است و آثار و ثمرات آن برای همه مردم و کلیه صنایع کشور است.ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید