226196

نگرانی کارگران کارخانه «فولاد یاسوج» از بیکاری ناشی از قطعی برق

دنیای معدن: کارگران کارخانه «فولاد بویر صنعت یاسوج» از قطع برق این کارخانه به دلیل انباشت بدهی ها به اداره برق در استان خوزستان خبر دادند.

به گزارش دنیای معدن، منابع کارگری در کارخانه فولاد یاسوج می گویند: از چند روز پیش خط تولید کارخانه فولاد بویر صنعت یاسوج به دلیل قطعی برق متوقف شده و در نتیجه حدود ۲۲۶ کارگر شاغل در آن، نگران از دست دادن شغل خودهستند.

بنابر این گزارش؛ ماموران اداره برق منطقه ای استان خوزستان به دلیل انباشت بدهی ۳ میلیارد تومانی، چند روز پیش برای سومین بار اشتراک برق کارخانه فولاد بویر صنعت یاسوج را قطع کردند.

یکی از کارگران این کارخانه با اشاره به پیگیری کارگران فولاد یاسوج برای وصل مجدد برق کارخانه، تصریح کردند: روز گذشته (یکشنبه ۲۱ آذر ماه) جمعی از کارگران این کارخانه که نگران امنیت شغلی خود شده اند با مراجعه به استانداری استان کهکیلویه و بویراحمد و سایر نهاد های دولتی شهرستان، پیگیر مشکل بوجود آمده شدند.

به ادعای کارگران فولاد بویر صنعت یاسوج، در صورت تداوم قطعی برق طی چند روز آینده خسارت غیرقابل جبرانی به کارخانه و در نهایت اشتغال کارگران وارد می شود.

کارگران این کارخانه تولیدکننده شمش های فولاد در پایان تصریح کردند: ما کارگران کارخانه فولاد بویر صنعت یاسوج بعد از دوسال تعطیلی، مهر ماه سال جاری با ورود سرمایه گذار جدید مجددا فعالیت تولیدی خود را از سر گرفته ایم که اخیرا بدهی های معوقه این کارخانه به نهادهای دولتی و خصوصی از جمله اداره برق، گاز، مالیات و تامین اجتماعی دردسر ساز شده و احتمال بیکاری مجدد کارگران وجود دارد.

احسان عسکری (معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد) با تایید این خبر به سایر رسانه ها گفته است: کارگران کارخانه فولاد یاسوج به دلیل قطعی برق در آستانه بیکار شدن هستند.

وی با بیان اینکه مشکل عمده این کارخانه با برق خوزستان است که در حال رایزنی هستیم اما مشکلات مالیاتی، گاز و تامین اجتماعی وجود دارد، گفته است: تولید خط قرمز ما است و مسئولان اجازه ندهند این مسائل و مشکلات برای واحدهای تولیدی ایجاد شود. هشدار می دهیم حریم تولید باید حفظ شود.ایلنا

 

دیدگاهتان را بنویسید