226132

زنگ خطر در کهگیلویه و بویراحمد/ کارخانه فولاد فعال نشده تعطیل می شود/ معاون استاندار؛ هشدار می دهم تولید خط قرمز است

دنیای معدن: کارخانه فولاد بویر صنعت یاسوج پس از دو سال تعطیلی فعال شد اما بدهی این کارخانه به شرکت برق منطقه ای خوزستان، فولاد بویراحمد را به سمت تعطیلی می کشاند.

به گزارش دنیای معدن، حدود ۳۰۰ نفر از کارگران کارخانه فولاد بویر صنعت یاسوج مقابل استانداری تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان ارشد استان به مطالبه شان شدند.

نصیب الله پالیز معاون مالی کارخانه فولاد بویر صنعت یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: گردهمایی کارگران کارخانه فولاد مسالمت آمیزو در راستای منویات مقام معظم رهبری که امسال را سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی نامیدند و در راستای سیاست های رئیس جمهور مبنی بر اینکه هیچ مانعی نباید باعث شود چرخ صنعت از حرکت بیفتد انجام شد.

معاون امور مالی کارخانه فولاد یاسوج با بیان اینکه این گردهمایی کاملا خودجوش است گفت: کارخانه بدهی جاری معادل ۳ میلیارد تومان به شرکت برق منطقه ای خوزستان دارد. سال ۱۴۰۰ برای چند مین بار برق کارخانه قطع شده است.

وی بیان کرد: این کارخانه بیش از ۲۳۰ نفر نیروی مستقیم و ۲ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است، ضمن اینکه مجموعه های دیگری داریم که به این کارخانه وابسته هستند.

پالیز عنوان کرد: اینجا جمع شدیم تا دست نیاز به سوی استاندار و مسئولان استان دراز کنیم.ما در مقابل زیادخواهی و باج خواهی دستگاه های دولتی کم اورده ایم و زنگ خطری است که بگویم کارخانه تعطیل با این شرایط تعطیل می شود.

وی بیان کرد: کارخانه فولاد یاسوج پس از دو سال تعطیلی مهر ماه سال گذشته به بهره برداری رسید و خوشحال بودیم که واحد به چرخه تولید بازگشته اما این حال و روز کارخانه است.

معاون امور مالی کارخانه فولاد بویر صنعت یاسوج بیان کرد: سال های سال است که کارخانه های استان تحت ناآگاهی و باج خواهی مدیران له شده اند. در تمام استان کهگیلویه و بویراحمد فقط دو کارخانه سیمان و یک کارخانه فولاد فعال است اما در مقابل باج خواهی دستگاه های دولتی کم آوردیم.

وی با بیان اینکه اشتغال نسبی موجب توسعه نسبی و باعث می شود در تولید ناخالصی ملی و استانی سهیم باشیم، گفت: از رسانه ها، استاندار و مسئولان می خواهیم به داد این کارخانه برسند.اگر درب کارخانه بسته شود سرمایه گذار حاضر نمی شود با شرایط موجود کار کند چراکه کارخانه برای همیشه بسته می شود.

پالیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام محصولات این کارخانه فروش داخلی است، چشم اندازی تعریف کرده بودیم برای صادرات تیرآهن، شمش، ورق و خط آهنی اما با این شرایط، صادرات که محقق نمی شود هیچ! کارخانه تعطیل و کارگران بیکار می شوند.

احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: ۳۰۰ کارگر کارخانه فولاد یاسوج در آستانه بیکار شدن هستند.

وی بیان کرد: مشکل عمده این کارخانه با برق خوزستان است که در حال رایزنی هستیم اما مشکلات مالیاتی، گاز و تامین اجتماعی وجود دارد.

این مسئول بیان کرد: هشدار می دهم تولید خط قرمز ما است حریم تولید باید حفظ شود در حال رایزنی با برق خوزستان برای اتصال برق هستیم اما از مسئولان می خواهم اجازه ندهند این مسائل و مشکلات برای واحدهای تولیدی ایجاد شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید