225537

اندونزی باعث رشد تولید فولاد ضد زنگ (Stainless) جهان می شود

دنیای معدن: موسسه MEPS پیش بینی تولید فولاد ضد زنگ جهانی خود را به 56.8 میلیون تن در سال 2021 ارتقا داده است. کاهش سرعت تولید چین با فعالیت های قوی تر از حد انتظار در سایر نقاط جهان به ویژه اندونزی جبران خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، امسال تولید اندونزی افزایش یافته است. انتظار می رود که کارخانه های این کشور در دوره 12 ماهه امسال بیش از 4.5 میلین تن تولید داشته باشند. در نتیجه اندونزی قرار است از هند به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ فولاد ضد زنگ در جهان پیشی بگیرد.

در چین دستورالعمل های دولت برای محدود کردن فعالیت های ذوب که در 6 ماهه اول امسال تعریف شد، با جدیت بیشتری دنبال و اجرا می شود. سهمیه بندی برق در ماه اکتبر ناشی از کمبود زغال سنگ، تولید را بیشتر کاهش داد. علاوه بر این بحران در شرکت املاک و مستغلات چین Evergrande بر مصرف فولاد در بخش ساخت و ساز تاثیر منفی گذاشته است.

پیش بینی می شود تولید تایوان در سال جاری به 925 هزار تن افزایش یابد. آتش سوزی صنعتی در یک کارخانه بزرگ نورد داخلی نتوانست محموله های سه ماهه سوم را کاهش دهد.

تولیدکنندگان فولاد ضد زنگ در ژاپن و کره جنوبی با توجه به نتایج مالی عالی قرار است فعالیت های ذوب سالانه خود را به ترتیب بیش از 20 و 12 درصد افزایش دهند.

تولید فولاد ضد زنگ هند در سه ماهه دوم سال 2021 کاهشی بود. افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور دولت را بر آن داشت تا اقدامات قرنطینه را اعمال نماید. علاوه بر این سهمیه بندی اکسیژن به فولادسازان نیز صورت گرفت که بر تولید تاثیر گذاشت. در سه ماهه سوم پس از کاهش بحران، کارخانه های نورد تولید را برای پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان نهایی افزایش دادند.

پیش بینی می شود تولید فولاد ضد زنگ اروپا در مجموع به 7.06 میلیون تن برسد. آب و هوای نامناسب در اواسط سال جاری تاثیر کمتری بر تولید فولاد نسبت به آنچه در ابتدا تصور می شد داشت. لذا انتظار می رود ارقام تولید برای سه ماهه چهارم سال قوی باشد.

پیش بینی می شود تولید در آمریکا به 2.5 میلیون تن برسد. این میزان به معنای رشد 16 درصدی تولید نسبت به سال قبل است. با این حال بعید است که بازده تولید سالانه در سال 2022 به سطح قبل از پاندمی باز گردد. کمبود فولاد ضد زنگ به ویژه کلاف نورد سرد، احتمالا یکی از ویژگی های بازار داخلی در کوتاه مدت خواهد بود.

تولید جهانی فولاد ضد زنگ قرار است در سال آینده دوباره رشد کند. MEPS تولید سالانه 58.2 میلین تن را برای سال 2022 پیش بینی کرده است که 2.5 درصد بالاتر از سال جاری خواهد بود.

در سال آینده رشد تولید اندونزی بیشتر از هند خواهد بود. با این حال پیش بینی می شود که افزایش در سایر مناطق کم باشد. این امر برای خریدارانی که با کمبود داخلی و افزایش قیمت ها دست و پنجه نرم می کنند آرامش کمی به ارمغان می آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید