225516

کمیسیون اروپا تاثیر قیمت محصولات پایین دستی بر مکانیسم آتی تنظیم مرز کربن (CBAM) را نظارت می کند

دنیای معدن - کالانیش: آقای Yiannis Zachariadis مامور سیاسی در هیئت مدیره اداره کل مالیاتی و اتحادیه گمرکی کمیسیون اروپا DG Taxud می گوید: مکانیسم آتی تنظیم مرز کربن اتحادیه اروپا (CBAM) قیمت محصولات وارداتی را افزایش می دهد اما نباید تاثیر زیادی بر قیمت های پایین دستی داشته باشد.

به گزارش دنیای معدن، او در کنفرانس آنلاین Euranimi این هفته با حضور کالانیش گفت: ما شواهدی پیدا نکردیم که CBAM در واقع منجر به نشت کربن در بخش های پایین دستی شود. البته این موضوع مبنای تحلیلی است که ما انجام داده ایم و مبنای قیمت کربنی است که در حال حاضر وجود دارد.

با این حال DG Taxud درصورتی که قیمت کربن به میزان قابل توجهی افزایش یابد، بازار فولاد را در آینده نظارت خواهد کرد و همین امر باعث افزایش ارزش محصولات پایین دستی خواهد شد.

آقای Roberto de Micco مامور سیاسی DG Taxud اظهار داشت: ما در وضعیت آنتی دامپینگی قرار نداریم بخصوص وقتی که یک تعرفه عمده را در 15 ماه اعمال می کنیم. بر این اساس ما این تعرفه را برای 15 سال درخواست خواهیم کرد. در 15 سال آینده همه چیز متفاوت خواهد بود بنابراین هر ارزیابی از تاثیر امروز CBAM بر قیمت ها غیر قابل اعتماد است زیرا قیمت های صادراتی را با قیمت های داخلی مقایسه می کند و قیمت های صادراتی در 15 سال دیگر متفاوت خواهد بود چون همه به خاطر محدودیت های کربن قیمت های خود را افزایش می دهند.

وی ادامه داد: این همان چیزی است که توافق پاریس می خواهد و این همان چیزی است که ما از شرکای کشورهای ثالث در COP26 درخواست کردیم.

مکانیسم CBAM به عنوان یک ابزار رفتاری برای فشار به کشورهای ثالث است تا یک قیمت کربن را در بازارهای داخلی خود اعمال کنند. دولت های ترکیه و روسیه در حال بررسی اعمال مالیات بر کربن هستند.

وی گفت: قیمت محصولات فولادی به هر حال در سراسر جهان در میان کربن زدایی افزایش خواهد یافت. مکانیسم CBAM کمک کننده خواهد بود اما فرآیندی که بر قیمت کربن فشار می آورد و آنرا بالا می برد یک فرآیند آب و هوایی است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید