224751

براساس ارزش فروش محصولات در هفته گذشته اعلام شد؛

فولاد مبارکه اصفهان اول، ملی مس دوم، فولاد خوزستان سوم شد/صنایع معدنی پیشتاز معاملات بورس کالا

دنیای معدن: براساس ارزش فروش محصولات شرکت ها در بخش داخلی بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان، پتروشیمی تندگویان، ذوب آهن اصفهان، پالایش نفت تهران (تندگویان)، مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد، فولاد سیرجان ایرانیان، پالایش نفت اصفهان و فولاد کاوه جنوب کیش در جمع ۱۰ شرکت برتر بورس کالا قرار گرفتند.

به گزارش «دنیای معدن»؛ شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ثبت معامله ۱۳۷ هزار و ۷۰۰ تن محصول شامل انواع ورق فولادی ارزشی معادل ۳۱ هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال را به ثبت رساند و در صدر ایستاد و برترین شرکت به لحاظ ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا در هفته ای که گذشت شد.

پس از شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی صنایع مس ایران با فروش ۸۷۹۵ تن مس کاتد، سولفور مولیبدن، مس کم عیار و کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۱۵ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال در جایگاه دوم ایستاد.

فولاد خوزستان با ثبت معامله ۳۳ هزار تن تختال و شمش بلوم ارزش ۴۸۶۰ میلیارد ریالی را رقم زد و جایگاه سوم خود را حفظ کرد.

پس از آن شرکت پتروشیمی تندگویان نیز با ثبت معامله ۱۲ هزار و ۳۶۸ تن انواع گریدهای پلی اتیلن ترفتالات و نخ پلی استر به ارزش بیش از ۳۶۷۹ میلیارد ریال چهارم شد.

شرکت ذوب آهن اصفهان با فروش ۲۱ هزار و ۱۴۴ تن میلگرد و تیرآهن ارزشی بیش از ۳۲۴۴ میلیارد ریال را رقم زد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

پس از ذوب آهن نیز شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) با ثبت معامله ۲۷ هزار و ۱۵۰ تن انواع گوگرد گرانوله، لوب کات سبک و سنگین و وکیوم باتوم موفق به ثبت ارزش ۳۰۴۴ میلیارد ریالی شد و جایگاه ششم را به خود اختصاص داد.

مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد با دادوستد ۲۰ هزار و ۳۰۰ تن شمش بلوم به ارزش ۲۷۶۴ میلیارد ریال رتبه هفتم را کسب کرد و بعد از آن شرکت فولاد سیرجان ایرانیان با ثبت معامله ۴۲ هزار تن گندله سنگ اهن و شمش بلوم به ارزش ۲۷۲۷ میلیارد ریال در جایگاه هشتم جای گرفت.

همچنین پالایش نفت اصفهان با فروش ۲۲ هزار تن لوب کات سبک ارزشی بیش از ۲۶۰۹ میلیارد ریالی را به ثبت رساند و نهم شد و در نهایت نیز شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با ثبت معامله ۱۸ هزار تن شمش بلوم به ارزش ۲۴۵۱ میلیارد ریال دهمین شرکت برتر به لحاظ ارزش معاملات شد.کالاخبر

 

دیدگاهتان را بنویسید