224512

تولید بیش از ۲۰ میلیون تن فولاد و محصولات فولادی تا پایان مهرماه

دنیای معدن: شرکت های بزرگ فولادی کشور از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۲۰ میلیون ۶۶ هزار و ۳۸۲ تن شمش فولاد و انواع محصولات فولادی تولید کردند.

به گزارش دنیای معدن، بررسی عملکرد شرکت های فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولاد خوزستان، میدکو، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد کاوه جنوب، فولاد خراسان، چادرملو، آهن و فولاد ارفع، فولاد بناب و جهان فولاد سیرجان حاکی است در هفت ماهه امسال ۱۲ میلیون و ۵۷ هزار و ۸۵۳ تن شمش فولاد در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ نشان دهنده افت هشت درصدی است.

با این حال شرکت های یاد شده در مهرماه روند رو به رشدی را در تولید شمش ثبت کردند، به طوری که با ثبت رشد ۱۲ درصدی، ۲ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۶۳۲ تن شمش فولاد تولید کردند.

بیشترین تولید شمش در هفت ماهه امسال به ترتیب مربوط به فولاد خوزستان با یک میلیون و ۷۴۵ هزار و ۷۵ تن و ذوب آهن با یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۵۳ تن بوده است.

کاهش ۷ درصدی تولید محصولات فولادی

بررسی عملکرد شرکت های فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران، جهان فولاد سیرجان، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد اکسین، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فولاد بناب و فولاد کویر تا پایان مهرماه، حاکی از تولید هشت میلیون و هشت هزار و ۵۲۹ تن انواع محصولات فولادی است.

این میزان تولید در هم سنجی با پارسال افت هفت درصدی نشان می دهد.

با این حال شرکت های مذکور در مهرماه موفق به تولید یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۸۷ تن محصول فولادی شدند که نشان دهنده رشد چهار درصدی در مقایسه با مهر ۹۹ است.

ورق سرد و گرم، تیرآهن، میلگرد، میلگرد آلیاژی، شمش کالایی، کلاف، ریل، چهارگوش، تسمه و کلاف آلیاژی، ورق عریض و ورق گالوانیزه، محصولات فولای تولیدی فولادسازان را تشکیل می دهد.

 شرکت های بزرگ فولادی کشور از ابتدای امسال تا پایان مهرماه بیش از ۴.۲ میلیون تن فولاد و انواع محصولات فولادی به کشورهای مختلف صادر کردند. آماری که در هم سنجی با پارسال رشد ۲۵ درصدی نشان می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید