223729

افزایش قیمت فولاد سود سالانه هوندا را برای دومین بار کاهش داد

دنیای معدن: هوندا موتور برای دومین بار پیش بینی سود سالانه خود را کاهش داد چرا که کمبود جهانی تراشه این شرکت ژاپنی را مجبور به کاهش تولید خودرو کرده و افزایش قیمت فولاد و مواد اولیه نیز حاشیه سود آن را کاهش داده است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از رویترز، شرکت ژاپنی هوندا موتور روز جمعه برای دومین بار پیش بینی سود سالانه خود را کاهش داد چرا که کمبود جهانی تراشه این شرکت را مجبور به کاهش تولید خودرو کرده و افزایش قیمت فولاد و مواد اولیه نیز حاشیه سود آن را کاهش داده است.

مانند سایر خودروسازان، برنامه های تولید هوندا نیز تحت تأثیر کمبود تراشه قرار گرفته و تولید جهانی این شرکت در ماه سپتامبر، حتی در شرایطی که تقاضا در بازارهای کلیدی مانند چین پس از رکود ناشی از همه گیری بهبود یافت، نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش نشان می دهد.

سیجی کوریشی، معاون اجرایی رئیس این شرکت در یک نشست خبری گفت: ما عقیده داشتیم که (مشکل) کمبود عرضه محدود خواهد شد، اما اکنون می بینیم که کمبود عرضه جدی تر است و مدت طولانی تری ادامه خواهد داشت.

تحقیقات درباره ایمنی 1.1 میلیون خودروی هوندا آکورد در آمریکا آغاز شدهوندا تا سال 2040 کل فروش خود را به خودروهای برقی اختصاص می دهد

وی افزود که هوندا موتور همچنین با افزایش قیمت مواد اولیه از جمله فولاد که به سختی به مصرف کنندگان منتقل می شد، دست و پنجه نرم می کرد.

داده های مؤسسه ریفینیتیو Refinitiv نشان می دهد که آخرین پیش بینی هوندا مبنی بر سود عملیاتی 660 میلیارد ینی (5.80 میلیارد دلاری) برای سال منتهی به 31 مارس، 15 درصد کمتر از پیش بینی انجام شده در ماه اوت است و کمتر از 764.5 میلیارد ین، میانگین پیش بینی های انجام شده توسط 20 تحلیلگر است.

این شرکت که دومین خودروساز برتر ژاپن محسوب می شود روز جمعه همچنین برنامه فروش خودروی خود را از 4.85 میلیون دستگاه در سال جاری میلادی به 4.2 میلیون دستگاه کاهش داد که نسبت به 4.5 میلیون دستگاه در 12 ماه گذشته باز هم کاهش یافته است.

روز پنجشنبه، رقیب بزرگتر این شرکت یعنی تویوتا موتور هدف فروش تمام سال خود را کاهش و هشدار داد که فقدان تراشه های نیمه هادی همچنان خطراتی را برای برنامه های تولید سالانه این شرکت به همراه دارد.

کوریشی از شرکت هوندا اعلام کرد که این شرکت انتظار دارد مشکل کمبود تراشه پس از ماه مارس بهبود یابد و احتمالاً بر برنامه های این شرکت برای حرکت به سمت خودروهای الکتریکی و سایر وسایل نقلیه بدون آلایندگی تأثیر بگذارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید