223705

برنامه انتشار خالص صفر هند تا سال 2070 صنعت فولاد را به چالش می کشد

دنیای معدن - کالانیش: در میان کربن زدایی و گسترش هیدروژن سبز در فولادسازی، هند برنامه بلندپروازانه خود را برای رسیدن به انتشار خالص صفر تا سال 2070 اعلام کرد.

به گزارش دنیای معدن، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در جریان اجلاس COP26 سازمان ملل در گلاسکو در هفته گذشته گفت: در این طوفان فکری جهانی در مورد تغییرات آب و هوایی، پنج "Amrit Tatva" (اعلامیه های حیاتی) از سوی هند ارائه شده است.

اولین پیشنهاد در میان پنج پیشنهاد این است که تا سال 2030، هند ظرفیت انرژی غیرفسیلی خود را به 500 گیگاوات برساند.

دوم، تا سال 2030، هند 50 درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی های تجدید پذیر تکمیل و تامین خواهد کرد.

سوم، از هم اکنون تا سال 2030، هند یک میلیارد تن از انتشار کربن برنامه ریزی شده را کاهش خواهد داد.

چهارم، تا سال 2030، هند شدت کربن اقتصادی خود را به زیر 45 درصد کاهش خواهد داد.

مودی می افزاید: و در نهایت، تا سال 2070، هند به هدف انتشار خالص صفر دست خواهد یافت.

وی گفت: این اعلامیه چالشی برای صنعت فولاد هند خواهد بود.

از کل تولید فولاد خام این کشور، 55 درصد از طریق کوره قوس الکتریکی یا کوره القایی تواید می شود که از آهن اسفنجی فرآیند احیا مستقیم تغذیه می کند و 80 درصد تولید آهن اسفنجی DRI در هند بر پایه زغال سنگ است.  

فولادسازی بر پایه هیدروژن سبز گزینه بعدی برای فولادسازی مبتنی بر کربن است اما به دلیل هزینه بالای ورودی، کارخانه‌ها به آرامی به سمت آن حرکت می‌کنند.

به دلیل دسترسی کم به قراضه و کمبود هیدروژن سبز در این کشور، همه کارخانه های بزرگ فولاد به دنبال توسعه فولادسازی کوره بلند هستند.

مشاور سابق صنعتی وزارت فولاد ACR Das در یک کنفرانس اعلام کرد، بیشتر ظرفیت اضافه برنامه ریزی شده از مسیر کوره بلند می گذرد. نوآوری در مسیر کوره بلند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند. تزریق هیدروژن، آینده تکنولوژی کوره های بلند است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید