223306

همکاری شرکت های ریوتینتو و بلواسکوپ در تولید فولاد سبز

دنیای معدن: ریوتینتو در راستای تحقق اهداف خود برای فولادسازی سبز با شرکت BlueScope همکاری می کند تا به جای استفاده از زغال کک شو، سنگ آهن معدن پیلبارا را با هیدروژن پاک ترکیب نماید.

به گزارش دنیای معدن، طبق اعلام این شرکت، فولاد سبز در  واحد فولادسازی Port Kembla بلواسکوپ واقع در 90 کیلومتری جنوب سیدنی، پس از انجام مطالعات و بررسی های لازم تحت یک یادداشت تفاهم بین دو شرکت‌ تولید خواهد شد.

سیمون تروت، مدیر اجرایی سنگ آهن ریوتینتو، در این خصوص اظهار داشت که این شرکت‌ها مصمم به ارائه تخصص در زمینه‌های مربوطه به خود هستند تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

تروت در ادامه افزود: این مشارکت از تجربه و دانش شرکت بلواسکوپ در استفاده از کوره های الکتریکی در کارخانه فولاد خود در نیوزلند و از تجربه ریوتینتو در بازار آهن اسفنجی در اقیانوس اطلس، قابلیت تحقیق و توسعه این شرکت و همچنین از تجربه هر دو شرکت در صنعت آهن و فولاد بهره مند خواهد شد.

این در حالیست که هر دو شرکت به طور علنی متعهد شده اند که تا سال 2050 به انتشار خالص کربن صفر برسند، که این امر تنها با حذف زغال کک شو از فرآیندهای فولادسازی محقق خواهد شد.

استرالیا حدود 182 میلیون تن زغال سنگ متالورژیکی در سال 2019-2020 صادر کرد که این عدد نشان دهنده فرصت قابل توجه این کشور برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود در صورت بی نیازی صنعت فولاد از این محصول می باشد.

همکاری جدید بر روی استفاده از هیدروژن سبز در فرآیند احیای مستقیم سنگ‌آهن پیلبارا ریوتینتو، تمرکز خواهد کرد که سپس به یک کوره ذوب‌ وارد می‌شود.

بعد از امضای این تفاهم‌نامه یک کارخانه آزمایشی در پورت کمبلا ساخته خواهد شد که شامل الکترولیز هیدروژن، فرآیند احیای مستقیم و ذوب آهن خواهد بود.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید