222697

بازیابی تقاضای فولاد در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC) انتظارات درمورد کاهش فعالیت های ساختمانی را کاهش داد

دنیای معدن- قومران الرمیثی؛ مدیر عامل امارات استیل و رئیس کمیته اقتصادی انجمن جهانی فولاد، بهبود تقاضای فولاد در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس GCC با توجه به کاهش فعالیت های ساختمانی به دلیل تلاش های تقویت مالی، کمتر از انتظارت افت کرده است.

به گزارش دنیای معدن، انجمن جهانی فولاد به تازگی چشم انداز کوتاه مدت اکتبر 2021 را منتشر کرد با این حال انتظار می رود تقاضای فولاد در سال 2022 به شدت تقویت شده و جهش یابد که این امر به دلیل افزایش قیمت نفت و کنترل پاندمی خواهد بود.

داده های سازمان توسعه و همکاری اقتصادی OECD که در سه ماهه چهارم 2020 منتشر شد نشان می دهد که انتظار می رود بسته های محرک دولتی سال گذشته از صنعت ساختمان در سراسر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که شامل امارات، عربستان سعودی، قطر، عمان، کویت، بحرین و سایر کشورهای خاورمیانه می شود حمایت کند.

در امارات صنعت ساخت و ساز پس از افت 4.8 درصدی در سال 2020 امسال 3.1 درصد رشد کرده است. تصویب قانون جدید ساختمان در دبی و سه مرحله بسته محرک مالی به ارزش 70 میلیارد دلار می تواند هزینه های ساخت و ساز را کاهش داده و سرمایه گذاری را تقویت کرده و حمایت نماید.

پیش بینی می شود تولید بخش ساختمان عربستان نیز امسال رشد 3.3 درصدی را شاهد باشد.

در همین حال آقای Saeed Ghumran Al Remeithi؛ مدیرعامل امارات استیل و رئیس کمیته اقتصادی انجمن جهانی فولاد، گفت: تقاضای جهانی فولاد پس از رشد تنها 0.1 درصدی در سال 2020 در سال 2021 بالغ بر 4.5 درصد رشد خواهد کرد و به 1 میلیارد و 855 میلیون و 400 هزار تن می رسد. او افزود: در سال 2022 تقاضای فولاد 2.2 درصد افزایش یافته و 1 میلیارد و 896 میلیون و 400 هزار تن می رسد.

وی در بیانیه ای اظهار داشت: در پیش بینی فعلی فرض شده با پیشرفت واکسیناسیون در سراسر جهان، شیوع انواع مختلف ویروس کرونا کمتر از موج های قبلی مخرب باشد.

به گفته وی فعالیت های تولیدی قوی که با تقاضای رو به افزایش تقویت شده است عامل اصلی رشد است. او اضافه کرد: در این بین اقتصادهای توسعه یافته عملکرد بهتری از انتظارات قبلی خود به نسبت اقتصادهای در حال توسعه دارند و این امر نشان دهنده مزایای مثبت نرخ بالاتر واکسیناسیون و اقدامات حمایتی دولت هاست.

وی در ادامه گفت: در اقتصادهای نوظهور به ویژه در آسیا با ظغیان مجدد پاندمی سرعت بهبودی قطع شده است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید