222327

برنامه وزارت صنعت برای فولاد، کاغذ و سیمان خرامه/ با تکمیل پروژه ها باید مانع از مهاجرت جوانان شد

دنیای معدن: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با پیگیری و تکمیل طرح های نیمه تمام، باید مانع از مهاجرت جوانان خرامه شویم.

به گزارش "دنیای معدن"، رضا فاطمی امین در ادامه بازدید از واحد های صنعتی و ظرفیت های استان از شهرستان خرامه بازدید و در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

در ابتدای این جلسه مسئولان شهرستان خرامه با برشمردن مسائل این شهرستان به ویژه در حوزه آب، صنعت، حمل و نقل و جاده به بحث اصلی شهرستان و نیاز به تکمیل پروژه ها پرداختند.

موضوع احداث کارخانه سیمان خرامه با توجه به بحث انتقال سیمان فارس به خارج از شیراز و مشکلات زیست محیطی آن از دیگر مباحث مهمی بود که در جلسه شورای اداری شهرستان خرامه مطرح شد.

طرح وزارت صنعت برای حل حجم زیادی از مشکلات شهرستان های کشور 50 درصد اعتبارات فرهنگی وزارت ارشاد برای استان ها در اختیار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت وزیر نفت در فراشبند: میدان های گازی توسعه می یابد /سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری وزارت نفت در استان فارس

فاطمی امین پس از شنیدن صحبت های مسئولان خرامه گفت: بسیاری از جوانان مستعد این شهرستان به سبب نبود اشتغال از این شهر مهاجرت می کنند و باید برای حفظ این استعدادها در خرامه برنامه ریزی کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه یه مطالعات قبلی برای خرامه در تلاش هستیم که به یک برنامه عملیاتی برسیم و برای فولاد، کاغذ و سیمان خرامه برنامه داریم تا به طور مشخص بتوانیم به وضعیت مناسبی در اشتغال برسیم.

فاطمی گفت: در مورد فولاد نباید اسیر جهت گیری های سیاسی شویم و باید منطق اقتصادی و علمی پشت قضایا باشد.

وزیر صمت در پایان گفت: با مشارکت صاحب نظران و افراد آشنا به مسایل شهرستان و مطالعه فراوان در حال تدوین طرحی اختصاصی برای توسعه شهرستان خرامه هستیم که مبنای عمل ما خواهد شد و هم از طریق مجلس هم از طریق فرماندار پیگیری خواهد شد.

در حاشیه این جلسه فرماندار سروستان اعلام کرد: انتقال آب شرب به خرامه توسط هیات دولت مصوب شده و با سرمایه گذاری دنبال تکمیل این خط هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید