222338

رشد ۷۲ درصدی ارفع از ابتدای سال مالی تا انتهای شهریور ماه ۱۴۰۰

دنیای معدن: شرکت فولاد ارفع افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی زیر سقف با عبور از تولید یک میلیون تن شمش را به عنوان استراتژی میان مدت توسعه و افزایش ظرفیت شرکت با استفاده از پتانسیل های موجود از طریق ایجاد یک واحد تولیدی جدید را به عنوان برنامه بلند مدت توسعه در استراتژی خود گنجانده است.

به گزارش دنیای معدن، این شرکت فارغ از اینکه در تابستان امسال با قطعی های پی در پی برق مواجه بوده است در سال ۱۴۰۰ رشد فروش بالایی را نسبت به سال گذشته به ثبت رسانده است.

بهبود تولید در شهریور ماه

درآمد ماهیانه این شرکت در شهریور ماه امسال ۴۹۴.۹۸ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مرداد ماه کاهش ۴۱ درصدی داشته است. در مقایسه فروش "شرکت آهن و فولاد ارفع" در شهریور ماه امسال با ماه مشابه در سال گذشته این شرکت ۱۰ درصد کاهش درآمدی داشته است. ارفع در تیر و مرداد با توجه به کاهش سطح فعالیت به دلیل قطعی برق که مشکل شرکتهای مشابه نیز بوده به ترتیب ۳۲ و ۲۲ هزار تن شمش تولید کرده که البته در شهریور بهبود تولید داشت و توانست ۵۲ هزار تن شمش تولید کند.

ارفع در شهریورماه امسال ۳۴ هزار تن شمش فولادی به فروش رساند که این رقم در فصل بهار میانگین ۴۶ هزار تن ثبت شده بود. این شرکت در تیر و مرداد ماه با فروش از موجودی، به ترتیب ۱۱۱ و ۵۷ هزار تن محصول به فروش رسانده بود که در شهریور به دلیل عدم فروش صادراتی، نتوانست آن ارقام را تکرار کند. تمام درآمد شرکت آهن و فولاد ارفع در شهریور ماه از طریق فروش داخلی بوده که ۳۳% کمتر از متوسط فروش سال ۱۴۰۰ بوده است. این شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای شهریور ماه ۱۴۰۰ در مجموع مبلغ ۴۴۱۶.۳ میلیارد فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۹ که به میزان ۲۵۶۷.۴ میلیارد بوده، رشد ۷۲ درصدی داشته است. نرخ متوسط فروش شمش در سال گذشته ۸،۵۲۵ تومان ثبت شده و در بهار میانگین نرخ فروش ۱۱،۸۴۹ تومان به ازای هر کیلوگرم محصول بوده و نرخ فروش شمش شهریورماه نیز ۱۴،۴۷۰ تومان ثبت شده است.

گزارش مطلوب ارفع در مرداد ماه

متوسط تولید ماهانه شمش شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۹۹ به میزان ۶۸ هزار تن بوده و در فصل بهار میانگین تولید ۷۷ هزار تنی برای این شرکت ثبت شده است. ارفع در مردادماه، ۲۲ هزار تن شمش تولید داشت. این شرکت در سال گذشته به طور میانگین ۶۷ هزار تن شمش در هر ماه به فروش رسانده که این رقم در فصل بهار میانگین ۴۶ هزار تن ثبت شده است اما در تیر و مرداد ماه، از موجودی انبار خود استفاده کرده است. فروش مرداد ماه شرکت ۵۷ هزار تن، شامل ۱۶ هزار تن داخلی و ۴۱ هزار تن صادراتی بوده است. مبلغ درآمد ماهانه ارفع در مرداد ماه رقم قابل توجه ۸۴۰ میلیارد تومانی بوده است. این رقم هر چند از رکورد فروش ۱۴۰۸ میلیارد تومانی تیر ماه پایین تر است، اما جزو ماه های مطلوب درآمدی شرکت محسوب می شود. این شرکت در پنج ماهه امسال  ۹۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبلی درآمد بیشتری کسب کرده است.

گزارش عالی تولید تیرماه برای ارفع

شرکت آهن و فولاد ارفع در تیر ماه با توجه به کاهش سطح فعالیت، ۳۲ هزار تن شمش تولید داشته است. این شرکت در تیر ماه، از موجودی انبار خود استفاده کرده و ۱۱۰ هزار تن شمش، شامل ۵۳ هزار تن داخلی و ۵۷ هزار تن صادراتی به فروش رسانده است که رکورد فروش مقداری ماهانه این شرکت بوده است.معدن نامه

 

دیدگاهتان را بنویسید