251398

باز شدن سامانه اعتراض رتبه بندی معلمان

دنیای معدن: رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: براساس توافق این کمیسیون و دولت، فوق العاده خاص به همه گروه‌های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکردند، پرداخت خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه پرونده اعتراضات رتبه‌بندی معلمان بسته شده است گفت: به اعتراضات پاسخ و همه آن‌ها بررسی شده؛ اعتراضات برخی فرهنگیان با تاخیر واصل شده بود و ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ هزار فرهنگی در این رابطه باقی مانده بودند که پرونده آن‌ها نیز بررسی و درصورت پذیرفته شدن اعتراضات، احکامشان اسفندماه صادر می‌شود لذا می‌توان گفت پرونده اعتراضات رتبه‌بندی بسته شده است.

علی فرهادی درخصوص رتبه بندی نومعلمان نیز افزود: برای نومعلمان نیز سامانه رتبه بندی از روز شنبه هفته گذشته باز شده و معلمان جدید الاستخدامی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شده‌اند می‌توانند مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند و مطابق قانون رتبه‌بندی احکام آن‌ها صادر می‌شود.

وی آمار اعتراضات را به نسبت جمعیت معلمان زیاد عنوان کرد و ادامه داد: اعتراضات قابل قبول کمتر از ۲۵ درصد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص شرایط رتبه‌بندی دانشجو معلمان عنوان کرد: دانشجو معلمانی که تحصیل آن‌ها پایان یافته باشد، مدارکشان تکمیل و توسط دانشگاه تایید شده باشد، در صورت بارگذاری مدرک، مشمول رتبه بندی می‌شوند.

فرهادی در خصوص میزان دریافتی دانشجومعلمان گفت: این افراد بدلیل آنکه تازه فارغ التحصیل شده‌اند در واقع آموزشیار معلم (مربی آموزشیار معلم) می‌شوند و شرایط حقوق آن‌ها نسبت به رتبه‌ای که می‌گیرند و با توجه به منطقه خدمت، سختی آب و هوا و متاهل بودن پرداخت می‌شود.

وی در پایان علت اصلاح رتبه‌بندی را به روزآوری آیین‌نامه رتبه بندی مطابق با قانون اعلام کرد و افزود: اصلاحات باید در کارگروه تخصصی بررسی شود و طبق زمان بندی در برنامه هفتم مکلف به اعلام نتیجه آن هستیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، از رتبه بندی یک تا پنج مدارس غیردولتی خبر داد و اعلام کرد که این رتبه‌بندی در تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی اثرگذار است.

احمد محمودزاده درباره خبری که اخیرا رئیس کمیسون آموزش مجلس مبنی بر احتمال رتبه بندی معلمان مدارس غیردولتی اعلام کرده بود، اظهار کرد: من این موضوع را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم و باید جزئیات آن را از کمیسیون آموزش بپرسید، اما طبق آنچه که من به عنوان رئیس سازمان مدارس غیردولتی اطلاع دارم، چنین چیزی در آموزش و پرورش مطرح نیست.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: براساس توافق این کمیسیون و دولت، فوق العاده خاص به همه گروه‌های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکردند، پرداخت خواهد شد.

حمیدرضا حاج بابایی با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون تلفیق، گفت:براساس توافقی کمیسیون تلفیق و دولت، فوق العاده خاص به همه گروه‌های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکردند، پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم «همدان و فامنین» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارمندان وزارت ورزش، معلمان، کارمندان وزارت رفاه و همه گروه‌های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکرده اند، مشمول این فوق العاده خاص حقوقی خواهند شد.

وی تاکید کرد:البته به زودی بر روی کم و کیف برقراری فوق العاده خاص و نحوه اجرا برای گروه‌های شغلی، با دولت به توافقی خواهیم رسید امیدواریم به زودی به یک جمع بندی در این بخش دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه به جای رتبه‌بندی معلمان مدارس غیردولتی بحث صلاحیت حرفه‌ای این معلمان را دنبال می‌کنیم، تاکید کرد: برای ارتقای توانمندی‌های معلمان مدارس غیردولتی بحث صلاحیت حرفه‌ای را این معلمان را دنبال می‌کنیم. بخشی از این صلاحیت حرفه‌ای به ارتقای توانمندی معلمان و دانش افزایی آن‌ها بر می‌گردد. در این راستا ۳۶۰ ساعت دوره طراحی کردیم که تا کنون ۶۰ ساعت آن برگزار شده است. بخش دیگر این موضوع را نیز در خصوص ارتقای دستمزد، بیمه و حقوق و مزایا معلمان مدارس غیردولتی پیگیری می‌کنیم. به محض تایید این امر در مجلس، آن را عملیاتی می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در دستور کار آموزش و پرورش است، درباره جزئیات آن توضیح داد: رتبه بندی مدارس غیردولتی در مجلس و در خلال بازنگری قانون سازمان مدارس غیردولتی مصوب شد. اگر شورای نگهبان نیز تایید کند، آموزش و پرورش مکلف است طی شش ماه آینده، مولفه‌های مربوط به درجه بندی و رتبه‌بندی مدارس را اعلام کند.

 محمودزاده درباره مزیت رتبه بندی مدارس غیردولتی تاکید کرد: در صورت رتبه بندی مدارس غیردولتی، شهریه این مدارس بر مبنای آن تعیین شود. اینگونه مردم در جریان رتبه مدرسه خواهند بود و بر مبنای آن فرزندان خود را ثبت نام می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه برای رتبه بندی مدارس غیردودتی چه سطوحی را در نظر گرفته‌اید؟ عنوان کرد: رتبه بین یک تا پنج مد نظر داریم. این رتبه بندی روی شهریه مدارس و ثبت نام دانش آموز اثرگذار است. البته عنصر اصلی تاثیر گذاری بر رتبه مدارس، معلم است و اگر معلمان باعث شوند مدرسه رتبه خوبی بگیرد حتما مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید