233964

بهبود معیشت معلمان در گرو هم‌ترازی حقوق آن‌ها با سایر کارکنان دولت| تشریح آخرین اخبار از رتبه‌بندی معلمان

دنیای معدن- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مسائل مربوط به معلمان اهمیت بسیاری دارد و اولین قدم برای بهبود امور معیشتی آن‌ها هم‌تراز کردن حقوق آنان با سایر کارکنان دولت است.

به گزارش دنیای معدن، محمود امانی طهرانی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با حضور نمایندگان معلمان و مدیران مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: تعلیم و تربیت عرصه عمل آگاهانه ملت برای پرورش دانش‌آموزان است.

وی افزود: هر فردی در این مسیر گام برمی دارد یک همکار این نظام محسوب می‌شود، امیدوارم بتوانیم با نقش خوب خود در تعلیم و تربیت فرزندان خود بیشتر تعامل کنیم و بتوانیم خادم این نظام باشیم.

امانی طهرانی بیان کرد: اگر درباره اهمیت و تاثیر مدرسه در توسعه شخصی خانواده‌ها اطلاعات بیشتر داشته باشیم و به دیدگاه روشنی برسیم کار‌ها بهتر پیش می‌رود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: مدرسه بسیار مهم است، باید مدرسه را بر صدر موضوعات  نشاند،  چراکه مدرسه ارزان‌ترین و پایدارترین راه برای رسیدن به تمام آرزو‌ها در کشور است.

وی گفت: باید مبادی تولید بی سواد مسدود شود، مسئله بی سوادی مهم‌ترین وظایف ماست.

امانی طهرانی با بیان اینکه مسئله بی سوادی ساده نیست، خاطر نشان کرد: پوشش تحصیلی وضعیت خوبی پیدا کرده و در کشور هم تثبیت شده است. باید دانش آموزان به مرحله اولیه سواد، سپس سایر سطوح سواد دست یابند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مسائل مربوط به معلمان اهمیت بسیاری دارد و اولین قدم برای بهبود امور معیشتی آن‌ها هم‌تراز کردن حقوق معلمان با سایر کارکنان دولت است.

وی همچنین درباره آموزش پس از دوران کرونا برای دانش‌آموزان اظهار کرد: در مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش، فرمول مواجه آموزشی در دوران پسا کرونا به صورت آموزش ترکیبی مشخص شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش برای دوران پس از کرونا سیاست مشخصی داشت و کار‌های ترویجی برای بازگشت به مدرسه را دانجام داد.

امانی طهرانی افزود: باید از فرصت و تجربه پیش آمده در دوران کرونا برای بدست آوردن  فرمول‌های مناسب برای گشایش فرصت‌های آموزشی بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه نامه‌ای در خصوص امتحانات دانش آموزان به وزیر آموزش و پرورش نوشته است، یادآور شد: نامه‌ای به وزیر نوشتم که امتحانات دانش آموزان توسط معلمان مورد بررسی علمی قرار  گیرد و برای جبران افت تحصیلی، در تابستان تجویز‌های انفرادی صورت گیرد و مدارس برای سال آینده  داده‌های بدست آمده از دانش آموزان  را مورد توجه قرار دهند.  

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: باید به نمره‌های معلم‌ساز دانش آموزان اعتماد کرد و این نمره‌ها به عنوان داده‌های علمی مورد بررسی قرار گیرد.

امانی طهرانی درباره نقش شورای عالی آموزش و پرورش در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: نقش شورای عالی آموزش و پرورش در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کمرنگ نبوده، در مصوبه ۸۳۳ و نظام تعلیم و تربیت نقش جدی داشتیم، اما در پاره‌ای از مسائل، ارزیابی موضوعات فراتر از یک حوزه است، اقتضای کار این طور است که نقش  شورای عالی آموزش و پرورش کمرنگ‌تر می‌شود.  

وی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش در موضوع کنکور هم در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی شرکت داشته است، گفت: آموزش و پرورش مراقبت‌های خود را با وسواس دنبال می‌کند، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور گام‌های مناسبی برمی‌دارد و امیدواریم امتحانات نهایی در صحت و امنیت برگزار شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی از سال‌های قبل در شورای عالی انجام شده و در مراحل بعد در مجلس از مواد اولیه شورای عالی آموزش و پرورش استفاده شد، اما آنچه مد نظر شورا بود، مورد استفاده علمی قرار نگرفت.

امانی طهرانی افزود: در مسئله رتبه بندی کیفیت کار معلمان را باید مبنا قرار دهیم، شورای عالی می‌گوید که کیفیت باید مبنای جبران سابقه خدمت قرارگیرد.

وی ادامه داد: رتبه‌بندی بایدبراین اساس شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای معلمان باید مورد توجه قرار گیرد و ارتقا به طور جدی به سنجش و تاثیر در اهتمام رتبه صورت گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید