246862

چرا دولت قبل نتوانست رتبه بندی معلمان را اجرا کند؟

دنیای معدن: وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس سند تحول بنیادین نباید تنوع در مدارس دولتی به این میزان زیاد باشد و همچنین تراکم مدارس دولتی باید کاهش یابد.

به گزارش دنیای معدن، رضامراد صحرایی در مسجد الزهرا(س) اظهار کرد: کلید همه مسائل کشور در آموزش و پرورش است، اگر موفقیت در فرهنگ، جامعه، اقتصاد و هرگونه نشاط و توسعه را بخواهیم، باید به سراغ آموزش و پرورش بیایم اما این وزارتخانه در وهله اول باید مشکلات خود را رفع کند.

وی با بیان اینکه سند تحول آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت، ادامه داد: در همین وزارت آموزش و پرورش دفتر و ردیفی از بودجه برای سند ۲۰۳۰ وجود داشته است اما اگر تا کنون براساس سند تحول پیش می‌رفتیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سند تحول باید به اصلی‌ترین محور برنامه ریزی تبدیل شود، اگر هر اقدامی سنجیده شود، باید براساس سند تحول بنیادین باشد.

وی با بیان اینکه کار رتبه بندی معلمان اجرا شد، گفت: دولت قبل با هشت هزار میلیارد نتوانست کار رتبه بندی را اجرا کند اما این دولت با ۴۲ هزار میلیارد و ۵۰۰ ملیلون تومان اجرا کرد، البته برخی معلمان و همکاران از رتبه‌ها معترض بودند که بررسی کردیم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در اجرای تحول و بردن تحول به کف مدرسه اقدامات مناسب صورت گیرد، تحول از پایین و از کف مدرسه شروع می‌شود بنابراین معلم باید دانش آموزان را فناور و معتقد بار آورد.

صحرایی افزود: همچنین در این دولت به منظور تربیت بهتر معلم، ۷۵۰ هزار متر فضای بیشتر به دانشگاه فرهنگیان داده شد، معلم باید به درستی تربیت شود تا بتواند دانش آموزان را پرورش دهد.

وی همچنین درباره تاثیر ۴۰ درصدی نمرات امتحانات نهایی در کنکور گفت: مافیای کنکور کمر نظام تعلیم و تربیت را شکسته بود و کار تربیتی انجام نمی‌شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی کار را پیش برد و مدرسه، معلم و کتاب را مرجع قرار داد.

تحویل ۲ هزار مدرسه در شهریور

صحرایی با بیان اینکه مدرسه سازی در دولت سیزدهم رشد چشمگیری داشت، عنوان کرد: نوسازی ۲ هزار مدرسه را در همین شهریور تحویل می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای سند تحول اظهار کرد: آموزش و پرورش مجری سند تحول است اما همه دستگاه‌ها باید کمک کنند و در اصل، وظیفه خود را انجام دهند، آموزش و پرورش هم به منطور اجرایی سازی سند، نهادی را قرار داد که به این منظور هر دانش آموز یک مهارت بیاموزد.

صحرایی ادامه داد: همچنین در مرحله دوم برنامه اجرایی سازی سند، تربیت معلم در دستور کار قرار گرفت که امسال ۳۰ هزار معلم جذب کردیم که اگر هر سال همین میزان جذب شود، بخشی از کمبود معلم رفع می‌شود.

وی افزود: همچنین رسیدگی به فضای فیزیکی مدارس و تجهیزات اقدامی دیگر در جهت اجرای سند است، اکنون با توجه به تراکم دانش آموزان بسیاری از مدارس ۲ شیفته فعالیت می‌کنند که این موضوع باید رفع شود زیرا باید به درستی به امور تربیتی و پرورشی و ورزشی دانش آموزان رسیدگی شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین در جهت اجرایی سازی سند، باید هر سه سال پایش ملی انجام شود تا بدانیم دانش آموزان دروس را به طور کامل آموخته‌اند.

صحرایی همچنین درباره ضرورت رسیدگی به امور پرورشی دانش آموزان اظهار کرد: اکنون مجوز جذب ۱۱ هزار معلم پرورشی را گرفته‌ایم و اگر میسر شود تا ۲۵ هزار را هم می‌گیریم تا بخشی از کمبود معلم در این حوزه رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید