239818

​منادی: تاریخ اعمال رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین اصلاح شود

دنیای معدن: رئیس کمیسیون آموزش مجلس در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد که تاریخ اعمال رتبه‌بندی برای معلمان مهرآفرین که حاصل برداشت اشتباه دولت بوده، هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

به گزارش دنیای معدن از تسنیم، رتبه‌بندی برای معلمان طرح مهرآفرین با مشکلاتی همراه بود، در ابتدا قرار بر این بود تا این افراد پس از برگزاری یک آزمون و دریافت کد شناسه مشمول رتبه‌بندی شوند؛ اما مجلس در قانون ترمیم حقوق، آزمون را حذف کرد و قرار شد معلمان مهرآفرین بدون هر نوع آزمونی از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند شوند؛ اما هم‌اکنون این گروه از مشکلات دیگری در مسیر اجرای رتبه‌بندی خبر می‌دهند.

به گفته معلمان طرح مهرآفرین، آموزش و پرورش به آنها اعلام کرده که قرار است علی‌الحساب رتبه‌بندی از حقوقشان کسر شود و برخلاف سایر معلمان، رتبه‌بندی به جای اول مهر 1400 از ابتدای مهر 1401 شامل حال آنها می‌شود.

صادق ستاری فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیز گفته است: معلمان مهرآفرین مشمول رتبه‌بندی قرار گفتند و طبق ماده واحده ترمیم حقوق، زمان اعمال احکام از اول مهر 1401 است. 

این موضوع با واکنش علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس همراه بود و او در نامه‌ای به یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نوشت: تاریخ اعمال رتبه‌‎بندی برای معلمان مهرآفرین که حاصل برداشت اشتباه دولت بوده، هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

در این نامه آمده است:

احتراماً ضمن تشکر از حمایت‌های دولت محترم در تصویب قانون نظام رتبه بندی معلمان، همانگونه که مستحضرید با تصویب این قانون کلیه معلمان از جمله معلمان طرح مهرآفرین از تاریخ 31 شهریور 1400 مشمول دریافت فوق العاده رتبه بندی شدند و نیز با رأی هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی این قانون جهت رتبه بندی معلمان طرح مهر آفرین، اصلاح و این معلمان نیز از تاریخ مزبور شامل رتبه بندی شدند.

متأسفانه وزارت آموزش و پرورش با برداشت ناصحیح از بند (9) ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری زمان اجرای رتبه بندی برای معلمان طرح مهرآفرین را اول مهر 1401 محاسبه نموده است.

این در حالی است که اولاً معلمان طرح مهر آفرین با توجه به رأی هیات تطبیق مصوبات، مشمول قانون رتبه بندی از تاریخ 31 شهریور 1400 بوده‌‎اند، ثانیا بند (9) ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 در مقام بیان حذف آزمون مجدد و صدور شناسه برای معلمان طرح مهرآفرین بوده است، نه عوض کردن تاریخ شمول این معلمان به یکسال بعد.

با عنایت به مطالب فوق الذکر، در راستای حفظ شأن و منزلت معلمان عزیز و مطابق نص صریح قانون خواهشمند است دستور فرمایید هرچه سریعتر زمان اجرای رتبه بندی برای معلمان طرح مهرآفرین از تاریخ 31شهریور 1400 لحاظ شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید