246676

نتیجه سوال از وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان و صندوق بازنشستگی

دنیای معدن: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نتیجه سوال از وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان و صندوق بازنشستگی کشوری را اعلام کرد.

به گزارش دنیای معدن، نماینده بروجرد ۳ سوال درباره کنکور، رتبه بندی معلمان و صندوق بازنشستگی کشوری از رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش داشت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سؤال نمایندگان و بررسی مسائل مربوط به برگزاری کنکور در کمیسیون حاضر شد که پاسخ‌های وی نتوانست نماینده سؤال‌کننده را قانع کند.

حجت‌الاسلام احمدحسین‌فلاحی در گفتگو با فارس در تشریح نشست این هفته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، گفت: در نشست این هفته سؤال خانم مقصودی نماینده بروجرد از وزیر آموزش و پرورش با حضور وی و معاونان وزیر مطرح شد.

وی با بیان اینکه نماینده سؤال‌کننده ۳ سوال را مطرح کرد، افزود: سؤال نماینده سؤال‌کننده در خصوص تأثیر معدل در پذیرش دانشجو، رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته و انتصابات سیاسی و استخدام‌های غیربومی بود که با پاسخ وزیر آموزش و پرورش همراه شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: در خصوص بخش اول سؤال، با توجه به تفاوت فاحش کیفیت مدارس در تدریس، امکانات آموزشی و همچنین تشریحی بودن سؤالات امتحانات نهایی، این سؤال از سوی نماینده سؤال‌کننده مطرح شده است و وزیر آموزش و پرورش نیز پاسخ‌های خود را ارائه و عنوان کرد که باید تحلیل دقیقی از نتایج کنکور و روش جدید برگزاری آن داشت.

حسین‌فلاحی تأکید کرد: برای ارزیابی نهایی نحوه برگزاری کنکور نظر قطعی وجود ندارد، چرا که نتایج نیاز به تحلیل و بررسی دارد که با سال‌های گذشته چه تفاوتی داشته و آیا به نفع مناطق محروم بوده یا به ضرر؛ این مصوبه متعلق به شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و ما از همان ابتدا به آن انتقاد داشتیم، ولی برای بررسی دقیق کارشناسی باید نتایج، تحلیل و بررسی شود.  

وی درباره بخش دوم سؤال مطرح شده در نشست امروز کمیسیون نیز، گفت: براساس گزارش ارائه شده در نشست امروز کمیسیون، اعتراض معلمان نسبت به رتبه‌بندی در هیأت‌های ممیزه در حال بررسی است و سهم دولت به صندوق بازنشستگی نیز باید پرداخت شود. نهایتا نماینده سؤال‌کننده از پاسخ‌های وزیر قانع نشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: در بخش دیگری از نشست امروز، بررسی عملکرد قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون قرار داشت که در این زمینه باید ۱۷ قانون دیگر به تصویب برسد؛ ضمن اینکه کمیسیون آموزش نیز برای اجرای سند تحول در قانون بودجه اعتبار ویژه در نظر گرفته است و این سند باید اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید