239845

واکنش وزیر آموزش و پرورش به مشکل سامانه رتبه بندی معلمان

دنیای معدن: وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، گفت: کاری که نخستین بار شروع می‌شود یک اشکالاتی دارد، اما اشکال سامانه‌ای وجود ندارد، خواسته همکاران من این است که در رتبه‌هایی که استحقاق دارند اعلام شوند.

به گزار دنیای معدن، یوسف نوری، امروز بیست و چهارم آذرماه، در حاشیه سفر به لرستان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با سفر به لرستان شاهد اقدامات خوبی بودیم و در کنار آن نارسایی‌هایی وجود دارد که بررسی و برای آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: حوزه‌های نرم شامل زیرساختی، نیروی انسانی، کتب درسی و همچنین در حوزه‌های سخت شامل زیرساختی فیزیکی، پرورشی، آموزشی و فیزیکی موضوعات را پیگیری می‌کنیم.

نوری در رابطه با کنکور سراسری بیان کرد: کنکور را وزارت علوم برگزار می‌کند، قاعده آن این است بعد از سند تحول بنیادین ما صلاحیت و شایستگی‌های سه گانه دانش‌آموزان را در شش صاحت به مقاطع بعدی که آموزش عالی است منتقل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش روش موجود را غلط دانست و افزود: چون این روش غلط است انتظار کارکرد درست از آن نداشته باشید.

وی ادامه داد: در این رابطه در جلسات آتی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد ما آماده است که به شورا داده شود، زمان می‌برد تا به هدف سند تحول بنیادین برسد.

نوری تصریح کرد: ما با سازمان امور استخدامی به این توافق رسیدیم که کمبود نیروهای سرایدار خدمتگزار و کلاً رسته‌های خدماتی مثلاً در شبانه‌روزی‌ها کمبود نیرور کمک آشپز، آشپز و نگهبان را برطرف کنیم که در این رابطه نیز اولویت‌بندی شده و در جلسات آتی انجام خواهد شد.

مشکلات سامانه رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، بیان کرد: کاری که نخستین بار شروع می‌شود یک اشکالاتی دارد، اما اشکال سامانه‌ای وجود ندارد، خواسته همکاران من این است که در رتبه‌هایی که استحقاق دارند اعلام شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید