246593

«کیفیت آموزش»؛ اصل مطلبی که مجلس در طرح رتبه‌بندی معلمان پیگیر آن بود

دنیای معدن: عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید شرایط ارتقاء سطح کیفیت آموزش برای معلم فراهم شود، گفت: اصل مطلبی که ما دو سال پیش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بحث رتبه‌بندی درمورد معلمان پیگیر آن بودیم، بحث کیفیت آموزش بود.

به گزارش دنیای معدن به نقل از خانه ملت، شیوا قاسمی‌پور، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه به کیفیت آموزش و آموزش‌های محارت‌محور و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان در قالب برگزاری دوره‌های توانمندسازی را از اهداف قانون نظام رتبه‌بندی معلمان خواند و گفت: اصل مطلبی که ما دو سال پیش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بحث رتبه‌بندی درمورد معلمان پیگیر آن بودیم، همین بحث کیفیت آموزش بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خوشحالی از به نتیجه رسیدن طرح رتبه‌بندی معلمان، گفت: خوشبختانه این طرح امسال به نتیجه رسید و رتبه‌بندی انجام شد، البته یک سری اشکالات کوچک دارد. بالاخره هر کاری که انجام می‌شود، حتماً یک‌سری نقص‌ها دارد و باید درصدد رفع این نقص‌ها برآمد.

قاسمی‌پور ضمن تاکید بر لزوم و ضرورت اشراف معلمان به دانش و فناوری روز، بیان کرد: علم دنیا به روز است و اطلاعات و فناوری هم نمی‌ایستد تا ما کارهایمان را انجام دهیم بعد پیشرفت کند و روزبه روز پیشرفته‌تر می‌شود. برای مثال هر روز یک ورژن جدید همین موبایلی که دست همه ماست، عرضه می‌شود؛ بنابراین علم باید پویا و فعال باشد و این پویایی و فعالی هم با معلم انجام می‌پذیرد نه دانش‌آموز.

وی با تاکید بر اینکه باید علم و امکانات معلم به روز و شرایطش مناسب باشد تا بتوان از او انتظار داشت که کیفیت آموزش را بالا ببرد؛ اضافه کرد: با توجه به شرایط حال حاضر جامعه و جهان، اگر معلم این آمادگی را نداشته باشد، شرایط یادگیری برای دانش‌‌آموز از راه‌های دیگر فراهم است، لذا بعید نیست که علم او از معلم بالاتر بزند و هیچگاه برای یک معلم مناسب نیست که سر کلاس دانش‌آموز از او پرسشی داشته باشد و او نتواند به آن پاسخ دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید شرایط ارتقاء سطح کیفیت آموزش برای معلم فراهم شود، افزود: هر کسی که این فکر و برنامه را دارد، فکر و برنامه خوبی است. باید علم به‌روز و فناوری‌های جدید که دنیا استفاده می‌کند را ما هم استفاده کنیم تا بتوانیم کیفیت آموزش را بالا ببریم و آموزش ما هم در سطح و شان مردم باشد.

قاسمی‌پور ضمن اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به در خواست این کمیسیون، گفت: طبق گزارشی که هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه کرد، برگزاری دوره‌های توانمندسازی معلمان برای ارتقای صلاحیت حرفه‌ای آنان در برنامه‌های این وزارتخانه است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های خوبی برای ارتقاء کیفیت اموزش دارد؛ البته اگر فرصت اجرا داشته باشند و انجام بدهند. مجلس هم در جایگاه نظارتی خود حتما پیگیر اجرای این طرح‌ها هست./

دیدگاهتان را بنویسید