243436

ساماندهی آموزش در فضای مجازی نیازمند حضور هنرمندان است

دنیای معدن: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ساماندهی بحث آموزش در فضای مجازی را نیازمند حضور هنرمندانه اهالی فرهنگ و هنر و اهتمام این قشر تأثیرگذار مطرح کرد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از اداره‌کل ارشاد اسلامی استان، علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه، در آیین گرامیداشت روز معلم در میان هنرآموزان هنرستان‌های میرک، کوثر و اقبال آذر تبریز، افزایش کیفیت آموزش و ارتقای شأن و منزلت معلم را هدف اصلی رتبه بندی معلمان مطرح کرد و گفت: رتبه‌بندی فرهنگیان، همسان‌سازی حقوق وزارت علوم و قانون جهش تولید دانش‌بنیان از جمله اقدامات مجلس در توجه به حوزه تعلیم و تربیت است.

وی افزود: بعد از ۱۰۰ سال از گذشت تأسیس آموزش نوین در ایران، قانون رتبه‌بندی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و دولت و وزارت آموزش و پرورش با اراده قوی برای اجرای آن پای کار آمد و امیدواریم نتایج خوبی را داشته باشد.

منادی در ادامه با اشاره به وضعیت نابسامان فضای مجازی گفت: در حال حاضر بحث آموزش به دو شیوه حقیقی و مجازی در حال انجام است و فضای مجازی متاسفانه آن طور که باید و شاید مناسب نیست و حضور اهالی فرهنگ و هنر و همراهی برای مدیریت این فضا ضروری به نظر می رسد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ساماندهی بحث آموزش در فضای مجازی را نیازمند حضور هنرمندانه اهالی فرهنگ و هنر و اهتمام این قشر تأثیرگذار مطرح کرد.

وی در ادامه آذربایجان را مهد علم، هنر و ادب برشمرد و گفت: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده و بزرگانی چون استاد شهریار و پروین اعتصامی از دامان این خاک برخاسته و بالیده‌اند.

منادی افزود هنر مردمان ایران زمین و علی‌الخصوص آذربایجان در هر نقطه از جهان رخ نموده و عیان است و اینکه هنر نزد ایرانیان است و بس سخنی گزاف نیست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه والای معلمان در تمام دوران‌ها اشاره کرد و افزود: در قرآن که کتابی بی‌نظیر و تغییرناپذیر است رتبه و جایگاه معلم بسیار خاص است و کار معلمان شبیه کار انبیا عنوان شده و از این رو در جامعه اسلامی ایران نیز باید معلم باید جایگاهی شایسته داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید