246283

بیش از ۸۰۰ نفر در آموزش و پرورش کردستان جذب می‌شوند

دنیای معدن: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ۸۰۰ معلم در دو بخش آموزش ابتدایی و استثنایی و هم چنین دوره متوسطه و هنرستان‌ها جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از فارس، هاشم ناظمی‌جلال مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان در سنندج برگزار شد، به وضعیت رتبه‌بندی فرهنگیان استان اشاره و اظهار کرد: رتبه‌بندی فرهنگیان کردستان همزمان با سراسر کشور انجام شد و در نهایت ۲۳ هزار و ۸۰۰ نفر از فرهنگیان استان به وضعیت رتبه‌بندی خود اعتراض داشتند که فرآیند بررسی آن انجام شد.

وی اضافه کرد: ۴۸۵ نفر نیروی آموزش ابتدایی و آموزش استثنایی از اول مهرماه جذب آموزش و پرورش می‌شود  ضمن اینکه نتایج استخدام این افراد اعلام شده است که توسط 17 گروه این افراد ارزیابی می‌شوند.

ناظمی‌جلال ادامه داد: در حوزه آموزش متوسطه و هنرستان‌ها نیز حدود 400 معلم جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مرحله نهایی مسابقات کشوری ژیمناستیک و جشنواره پدر و پسر و دختر و مادر در کردستان خبر داد و افزود: مقدمات کار انجام شده و هزار و ۶۴۸ دانش آموز به همراه پدر و مادر در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

ناظمی‌جلال با اشاره به اینکه از مجموع این دانش‌آموزان ۸۰۸ نفر در بخش پسران و ۸۴۸ در بخش دختران با هم به رقابت می‌پردازند، یادآور شد: این مسابقات از ۱۸ تا ۲۴ مرداد در بخش پسران و از ۲۴ تا ۲۸ مرداد در بخش دختران برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه هدف از برگزاری این مسابقات را توجه به ساحت سلامت جسمانی دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت و تعلیم دانش‌آموزان تحت ۶ ساحت مختلف صورت می‌گیرد که یکی از آنها سلامت جسمانی که همواره مورد توجه همه صاحبنظران عرصه تعلیم است.

وی تاکید کرد: در این راستا فعالیت‌های مختلفی در قالب مسابقات ورزشی مختلفی به صورت مستمر برگزار می‌شود و همواره هدف ما این است که مدارس ما در استان پویا و فعال باشند.

ناظمی‌جلال اضافه کرد: همچنین روز ۱۸ مرداد آیین افتتاحیه اردوی راهیان نور کشور و اعزام دانش‌آموزان به مناطق غرب و شمال غرب در شهرستان مریوان برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه کردستان جزو پنج استان میزبان مسابقات کشوری است که این جز با همدلی نیروهای انسانی و اصحاب رسانه میسر نشده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته با هدف ایجاد افزایش سرانه ورزشی طرح شهید سلیمانی آغاز شده و در قالب  این طرح ۲ هزار و ۱۰۰ فضای درون مدرسه‌ای در کشور ایجاد می‌شود که سهم کردستان ۵۹ فضای ورزشی است که ۲۸ هزار مترمربع فضای ورزشی به حوزه دانش‌آموزی استان اضافه شد.

افشین خوشگوار سهمیه استان در سال جاری برای اجرای طرح مذکور را  ۱۹ پروژه ورزشی اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی کمبود سرانه فضای ورزشی مدارس در کردستان جبران خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید